Brazylijczycy chcą konkurować z rumem i mojito

Zasada miksowania tego drinka jest podobna, jak w przypadku mojito — kubańskiej mieszanki białego rumu, limonki, wody i lodu. Brazylijczycy w miejsce rumu mają własny alkohol . To cachaça.

Aktualizacja: 21.08.2021 18:37 Publikacja: 21.08.2021 17:26

Brazylijczycy chcą konkurować z rumem i mojito

Foto: AdobeStock

I właśnie rozpoczęli rozłożoną na dwa lata kampanię reklamową

Ich alkohol produkowany również z trzciny cukrowej, ale ma inny smak, niż Havana Club. Cachaça ( wymawia się kaszasa) wytwarzana jest ze sfermentowanego soku trzcinowego, podczas gdy rum robiony jest z melasy pozostałej z produkcji cukru. W Brazylii z mieszanki rumu, limonki, wody i lodu (może być bez wody) powstaje nie mojito, tylko caipirinha, którą teraz producenci cachaçy, chcą podbić świat. Powód kłopotów ze sprzedażą, to oczywiście pandemia i zamknięte restauracje i bary. Spożycie tego alkoholu w 2020 spadło o jedną czwartą w porównaniu z 2019. O tyle samo spadł eksport — do 5,75 mln litrów, w porównaniu z 7,3 mln litrów w 2019.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca