Brazylijczycy chcą konkurować z rumem i mojito

Zasada miksowania tego drinka jest podobna, jak w przypadku mojito — kubańskiej mieszanki białego rumu, limonki, wody i lodu. Brazylijczycy w miejsce rumu mają własny alkohol . To cachaça.

Aktualizacja: 21.08.2021 18:37 Publikacja: 21.08.2021 17:26

Brazylijczycy chcą konkurować z rumem i mojito

Foto: AdobeStock

I właśnie rozpoczęli rozłożoną na dwa lata kampanię reklamową

Ich alkohol produkowany również z trzciny cukrowej, ale ma inny smak, niż Havana Club. Cachaça ( wymawia się kaszasa) wytwarzana jest ze sfermentowanego soku trzcinowego, podczas gdy rum robiony jest z melasy pozostałej z produkcji cukru. W Brazylii z mieszanki rumu, limonki, wody i lodu (może być bez wody) powstaje nie mojito, tylko caipirinha, którą teraz producenci cachaçy, chcą podbić świat. Powód kłopotów ze sprzedażą, to oczywiście pandemia i zamknięte restauracje i bary. Spożycie tego alkoholu w 2020 spadło o jedną czwartą w porównaniu z 2019. O tyle samo spadł eksport — do 5,75 mln litrów, w porównaniu z 7,3 mln litrów w 2019.

Luciano Sadi Andrade, odpowiadający za marketing w Companhia Müller de Bebidas, przyznaje, że liczy się z poważnymi barierami . — Zawsze było trudno wytłumaczyć zagranicą czym ta cachaça i caipirinha naprawdę są — mówił w BBC. Oczywiście kubański rum i mojito nie byłyby tak słynne, gdyby nie rozreklamował ich Ernest Hemingway. Cachaça i caipirinha takiego szczęścia nie miały.

Tańsza cachaça jest biała i drożeje w miarę starzenia w beczkach, kiedy nabiera ciemniejszych barw i silnego głębokiego aromatu. Przy tym alkohol ten jest 3. co do popularności na świecie po wódce i chińskim baijiu.

Brazylia produkuje rocznie 800 mln litrów cachaçy — wynika z danych Institute of Cacacha (Ibrac). Ale tylko niespełna jeden procent z tego jest wysyłany na eksport. Teraz Ibrac połączył siły z brazylijską agencją promocji handlu i inwestycji (Apex Brasil). Wspólnie stworzyli stronę internetową Taste Brasil, gdzie można znaleźć informacje o samej cachaçie, o tym jak przygotować dobrą caipirinhę i inne drinki z wykorzystaniem ich alkoholu.

Jego producenci otrzymali wsparcie finansowe dzięki któremu mogą wyjeżdżać na międzynarodowe targi i tam poszukać zagranicznych partnerów. Zresztą mają już swoje sukcesy. Po tym, jak cachaça została nagrodzona na targach w Paryżu w 2013 roku, zaczął się jej eksport na Tajwan, do Francji, Stanów Zjednoczonych i Japonii. Tylko, że to wszystko jest za mało. I trzeba jeszcze przekonać importerów i konsumentów, że cachaça jest dobra nie tylko do miksowania drinków, ale i sama, tak jak stary rum i koniak.

Jak na razie do akcji Taste Brasil przyłączyło się 1000 producentów cachaçy, którzy wierzą, że rozłożona na 24 miesiące kampania wreszcie przyniesie efekty.

I właśnie rozpoczęli rozłożoną na dwa lata kampanię reklamową

Ich alkohol produkowany również z trzciny cukrowej, ale ma inny smak, niż Havana Club. Cachaça ( wymawia się kaszasa) wytwarzana jest ze sfermentowanego soku trzcinowego, podczas gdy rum robiony jest z melasy pozostałej z produkcji cukru. W Brazylii z mieszanki rumu, limonki, wody i lodu (może być bez wody) powstaje nie mojito, tylko caipirinha, którą teraz producenci cachaçy, chcą podbić świat. Powód kłopotów ze sprzedażą, to oczywiście pandemia i zamknięte restauracje i bary. Spożycie tego alkoholu w 2020 spadło o jedną czwartą w porównaniu z 2019. O tyle samo spadł eksport — do 5,75 mln litrów, w porównaniu z 7,3 mln litrów w 2019.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły
Materiał partnera
Transparentny rynek kapitałowy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Czy to jest koniec audytu w obecnej postaci?