Reklama

Brazylijczycy chcą konkurować z rumem i mojito

Zasada miksowania tego drinka jest podobna, jak w przypadku mojito — kubańskiej mieszanki białego rumu, limonki, wody i lodu. Brazylijczycy w miejsce rumu mają własny alkohol . To cachaça.

Aktualizacja: 21.08.2021 18:37 Publikacja: 21.08.2021 17:26

Brazylijczycy chcą konkurować z rumem i mojito

Foto: AdobeStock

I właśnie rozpoczęli rozłożoną na dwa lata kampanię reklamową

Ich alkohol produkowany również z trzciny cukrowej, ale ma inny smak, niż Havana Club. Cachaça ( wymawia się kaszasa) wytwarzana jest ze sfermentowanego soku trzcinowego, podczas gdy rum robiony jest z melasy pozostałej z produkcji cukru. W Brazylii z mieszanki rumu, limonki, wody i lodu (może być bez wody) powstaje nie mojito, tylko caipirinha, którą teraz producenci cachaçy, chcą podbić świat. Powód kłopotów ze sprzedażą, to oczywiście pandemia i zamknięte restauracje i bary. Spożycie tego alkoholu w 2020 spadło o jedną czwartą w porównaniu z 2019. O tyle samo spadł eksport — do 5,75 mln litrów, w porównaniu z 7,3 mln litrów w 2019.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
System kaucyjny w pytaniach i odpowiedziach. Wyjaśniamy, jak to działa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama