Benetton nie chciał komentować informacji gazety, ale według jej źródeł powodem jest konflikt prezesa Gerolamo Caccia Dominioni z rodziną kontrolującą odzieżowe imperium. Objął stanowisko w marcu 2007 r., a ma z niego zrezygnować w kwietniu podczas dorocznego spotkania akcjonariuszy spółki.

Benetton zawojował rynek w latach 90. kontrowersyjnymi kampaniami reklamowymi - wiele zdjęć np. z księdzem całującym zakonnicę lub chorym umierającym na AIDS było zakazywanych w większości krajów. Rozgłos pomógł sprzedaży zwłaszcza kolorowych wełnianych swetrów, ale ostatnio nie wystarcza. Po trzecim kwartale 2009 r. przychody były 2,9 poc. mniejsze niż rok wcześniej i wynosiły 1,5 mld euro. Zysk netto wyniósł tylko 82 mln euro i był 15 proc. niższy.

Rodzina Benetton ostatecznie rozstała się z fotografem Oliviero Toscanim, autorem zdjęć do najsłynniejszych kampanii firmy. W czasie zmasowanej ekspansji zwłaszcza Zary czy H&M przestałą się też wyróżniać ofertą, a walcząc o klientów także obniżaniem cen mocno obniżyła jakość, z której wcześniej słynęła. Startując jako marka z wysokiej półki dzisiaj na pewno już nią nie jest. Czas pokaże w jakim kierunku pójdzie pod nowym kierownictwem.