Brytyjscy operatorzy, Vodafone, T-Mobile, Orange i O2, negocjują z Apple warunki, na jakich długo wyczekiwany tablet iPad ma się pojawić w ich ofercie.
– Cena urządzenia, zaczynająca się od 499 dolarów, jest zaskakująco niska. Dlatego myślę, że na bazie iPada operatorzy mogą wyraźnie zwiększyć liczbę swoich klientów – powiedział „Rz” Paul Lee, dyrektor działu Technology, Media i Telecommunications w firmie Deloitte Research. Od warunków, na jakich z Apple porozumieją się zachodnioeuropejscy operatorzy, którzy są udziałowcami Plusa (Vodafone), Ery (T-Mobile) oraz Orange (France Telecom – Orange), zależy, ile będzie kosztował iPad w Polsce. Na razie firmy telekomunikacyjne nie komentują tej kwestii.
Mało realne jednak jest, by podobnie jak mniejszy iPhone, tablet był dostępny już za jedno euro czy złotego, nawet w zamian za wysoki miesięczny abonament i długą (24- lub 36-miesięczną) umowę z telekomem.
IPad bowiem, mimo wbudowanego modułu łączności z siecią komórkową 3G (w niektórych wersjach) nie oferuje możliwości połączeń głosowych. Umowy klientów z operatorami będą więc dotyczyć tylko i wyłącznie transferu danych. Firmom telekomunikacyjnym niekoniecznie jednak zależy na wprowadzeniu do oferty kolejnego urządzenia obciążającego sieci komórkowe, które już ledwo radzą sobie z ruchem wygenerowanym przez iPhone i inne tzw. smartfony. Z powodu przeciążenia sieci sprzedaż nowych iPhone w Nowym Jorku wstrzymywał między innymi AT&T. Więcej wiadomo o cenach iPada bez jakiejkolwiek subskrypcji na transmisję danych. Podstawowa wersja urządzenia ma kosztować w USA 499 dolarów. Najdroższa – 829 dolarów. Jak donosi magazyn MacWorld, w Wielkiej Brytanii iPad ma kosztować od 388 do 693 funtów, czyli od ok. 1820 do ok. 3250 zł.
[ramka][b]Phone ciągnie wyniki Apple [/b]