Lokalizację dla nich wskazali mundurowi. Wytypowali miejsca, gdzie kierowcy rozwijają najwyższą prędkość i dochodziło do największej liczby wypadków.
W siedmiu miejscach stoją już znaki „uwaga, fotoradar”. W umieszczonych za nimi skrzynkach nie ma jeszcze urządzeń mierzących prędkość, ale i tak spełniają już swoją funkcję – większość kierowców na ich widok gwałtownie hamuje.
– Wolę nie ryzykować. Nie wiadomo, kiedy włączą fotoradary i zaczną przysyłać do domu mandaty. Nikt nie lubi tracić w ten sposób kilku stówek – mówi taksówkarz z Ele.
Mundurowi planują zacząć pomiary po świętach Bożego Narodzenia. Sęk w tym, że mają tylko trzy fotoradary – o cztery za mało. Będą więc przenosić urządzenia z jednej skrzynki do drugiej. Liczą, że kierowcy, nie wiedząc, czy w danym punkcie jest akurat radar, i tak zdejmą nogę z gazu.
– Będziemy się starali, żeby fotoradar pracował na każdym maszcie po kilka godzin – zapowiada zastępca naczelnika stołecznej drogówki Paweł Piasecki.