E-sklepy z oddziałami

E-handel wchodzi do realu. Internetowy sklep z siecią oddziałów w całej Polsce, tworzonych na zasadzie franczyzy, to najnowszy pomysł spółki Max24

Publikacja: 03.01.2008 04:42

E-sklepy z oddziałami

Foto: Rzeczpospolita

Inicjator budowy sieci, spółka Max24 z Nowej Soli – jeden z trójki największych rodzimych e-sklepów ze sprzętem AGD, IT, elektroniką użytkową – zawarł już pierwsze umowy z partnerami.

– Chcemy zdobyć w tym roku 15 partnerów w różnych regionach Polski, przekonać ich do naszego modelu biznesu i uruchamiać kolejne placówki handlu internetowego ze stacjonarnym zapleczem – powiedział „Rz” Emanuel Szymanek, dyrektor marketingu Max24.pl.

Sieć będzie tworzona sukcesywnie, poczynając od najbliższych miesięcy. Podstawowy warunek dla partnerów to konieczność dysponowania przez nich nie tylko internetową witryną, ale także obiektami, w których można eksponować towary, prowadzić obsługę ratalną czy zarządzać logistyką.– Witryny e-sklepów dostępne są z każdego miejsca, ale w rzeczywistości takie sklepy działają lokalnie. Mają ograniczone możliwości szybkiej obsługi klientów, muszą polegać na poczcie czy kurierach nie zawsze radzących sobie z nawałem zamówień – mówi Emanuel Szymanek. – Sieć e-sklepów ma być rozwiązaniem tego problemu, pozwoli zwiększyć także zaufanie klientów – dodaje.

Max24.pl

ma już coraz więcej dowodów na to, że taki model internetowego handlu przynosi profity. Mimo konkurencji ponad 3 tys. e-sklepów w Polsce, a szczególnie blisko 340 oferujących elektronikę użytkową i sprzęt AGD, spółka z Nowej Soli w ciągu dwóch lat istnienia przedarła się do czołówki w swej branży. Obroty w 2007 r. szacuje na 60 mln zł. Są one ok. dwukrotnie mniejsze niż przychody największego na rynku

Agito.pl

(działa od pięciu lat) i porównywalne z obrotami

Hoopla.pl

.

– Jesteśmy już firmą dochodową, chociaż zwykle próg rentowności e-sklepy przekraczają po czterech, pięciu latach – uważa Emanuel Szymanek. Max24.pl w biznesie internetowym zdecydował się wykorzystać zarówno innowacyjne, jak i tradycyjne rozwiązania. Spółka dysponuje własną flotą kilkunastu aut dostawczych, które dowożą towary głównie klientom w Lubuskiem, ale także obsługują bezpośrednie dostawy do Warszawy. Klienci mają możliwość skorzystania z dwóch systemów ratalnych (Żagiel i Lukas). Spółka inwestuje w rozwiązania informatyczne – profesjonalne systemy wspomagają sprzedaż, logistykę, zarządzanie kadrami.

Przeistaczanie internetowych witryn handlowych w coraz bardziej profesjonalnie zarządzane firmy widoczne jest także u konkurentów spółki z Nowej Soli. Agito.pl, która niedawno złożyła prospekt emisyjny, chce za pieniądze z giełdy rozbudować właśnie infrastrukturę, aby zyskać możliwość obsługi ponad 100 tys. zamówień miesięcznie.

Inne dłużej działające e-sklepy, które zdobyły już markę, takie jak: m.in. Merlin.pl. Empik.com, Hoopla.pl nie pozostają obojętne na zmiany modelu działania handlu elektronicznego.

– Poszerzyliśmy ofertę o kosmetyki, wyposażenie wnętrz, narzędzia. Stajemy się internetowym centrum handlowym i w tym kierunku chcemy się rozwijać – zapowiedział Krzysztof Jerzyk, prezes Merlina, kojarzonego dotychczas z książkami, płytami itp. Empik.com rozszerzył ofertę m.in. o konsole do gier, telefony, odtwarzacze MP3. Hoopla.pl chce wykorzystać markę znaną nabywcom sprzętu AGD do stworzenia internetowego supermarketu. Za pieniądze z giełdy zamierza przejmować inne firmy i oferować w efekcie w Internecie także artykuły dla domu, dzieci, sprzęt turystyczny.

– E-handel ustawicznie się zmienia, szuka nie tylko intratnych branż, ale także efektywnych form działalności – uważa Piotr Jarosz, analityk handlu online, szef serwisu katalogu Sklepy24.

Inicjator budowy sieci, spółka Max24 z Nowej Soli – jeden z trójki największych rodzimych e-sklepów ze sprzętem AGD, IT, elektroniką użytkową – zawarł już pierwsze umowy z partnerami.

– Chcemy zdobyć w tym roku 15 partnerów w różnych regionach Polski, przekonać ich do naszego modelu biznesu i uruchamiać kolejne placówki handlu internetowego ze stacjonarnym zapleczem – powiedział „Rz” Emanuel Szymanek, dyrektor marketingu Max24.pl.

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach
Biznes
Trump rozmawia z Xi, nowa pomoc dla Ukrainy i rekordowe inwestycje w energię
Biznes
Czy należy zakazać reklamy alkoholu? Eksperci są zgodni