Ponad jedna trzecia polskich konsumentów twierdzi, że korporacje w niewystarczającym stopniu dzielą się zyskiem z pracownikami. Co czwarty ocenia też, że firmy zbyt mało robią dla swych ludzi, nie respektując w odpowiedni sposób ich praw i potrzeb – wynika z raportu o przyszłości marki korporacyjnej, który przygotowała agencja Euro RSGC na podstawie badań opinii konsumentów w USA, Wielkiej Brytanii, Francji i w Polsce.
Choć polscy konsumenci dość krytycznie oceniają krajowych pracodawców, to i tak mają o korporacjach lepszą opinię niż Amerykanie, Brytyjczycy czy Francuzi. Tam ponad połowa (we Francji trzy czwarte) uczestników badania twierdzi, że firmy za mało dzielą się zyskiem z załogą. Ponad dwie trzecie Francuzów, prawie połowa Amerykanów i dwie piąte Brytyjczyków uważa też, że korporacje nie dbają wystarczająco o respektowanie praw i potrzeb swych pracowników.
Jak podkreślają autorzy raportu, konsumencka ocena społecznej odpowiedzialności firm, która już teraz wpływa na biznes dużych korporacji, będzie miała coraz większe znaczenie. Konsumenci coraz bardziej interesują się zachowaniem przedsiębiorstw nie tylko w ich działaniach rynkowych, ale i w relacjach z dostawcami oraz pracownikami. Już teraz prawie trzy czwarte polskich konsumentów czuje się odpowiedzialnymi za karanie nieetycznych firm przez niekorzystanie z ich produktów. Co drugi twierdzi, że podjął decyzję o zakupie jakiegoś produktu, kierując się zasadami oferującej go firmy.