Potwierdzają się tym samym informacje „Rz” – o tym, że pozytywna decyzja dla sfinalizowania transakcji już zapadła, pisaliśmy w ubiegłym tygodniu. Brytyjski koncern DSG, do którego należał Electro World, zdecydował się na jej sprzedanie na początku września za jedyne 1 euro.
Sieci nie udało się podbić rynku. Miała też poważne problemy finansowe. Mix Electronics, który ma już 205 sklepów sprzedających sprzęt elektroniczny, zapowiada utrzymanie marki i jej dalszy rozwój.
[wyimek]18,2 mld zł Polacy mają w tym roku wydać na sprzęt elektroniczny[/wyimek]
– Przewidujemy jedynie niewielką restrukturyzację. Electro World od dawna miał problemy finansowe, wiele oszczędności już zostało dokonanych. Sklepów nie chcemy zamykać. Będziemy zwiększać ich obroty tak, by stały się rentowne. Na razie nie planujemy też dużych inwestycji, by nie generować kosztów – mówił w rozmowie z „Rz” Henryk Sala, prezes Mix Electronics.
Sieć ma 205 sklepów, przejęte placówki Electro World nie spowodują co prawda wzrostu udziałów rynkowych, jednak dzięki temu firma wchodzi na rynki dużych miast, gdzie w zasadzie była dotąd nieobecna. Choć rynek sprzętu elektronicznego do końca lipca stracił 7 proc., sprzedaż Mix Electronics nie spada.