Żabka, należąca do czesko-słowackiego funduszu Penta Investments chce utrzymać szybkie tempo rozwoju i w przyszłym roku planuje otworzenie kolejnych 250 sklepów.– Analizy pokazują, że potencjał rozwoju sieci sklepów Żabka w Polsce jest bardzo duży i przekracza siedem tysięcy sklepów, dlatego w ciągu najbliższych lat jednym z naszych priorytetów będzie sukcesywne zwiększanie liczby naszych placówek – mówi Jacek Roszyk, prezes Żabki.
Szacowany wzrost przychodów na koniec roku wyniesie około 19 proc. Szczegółowe dane spółka poda w pierwszym kwartale 2010 r.
Żabka uruchomiła też już pierwsze placówki pod nową marką Freshmarket, bliższą sklepowi delikatesowemu. - Obecnie posiadamy kilkanaście Freshmarketów, ale kolejne otwarcia nastąpią jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Wyniki pierwszych sklepów są zgodne z naszymi oczekiwaniami - dodaje Jacek Roszyk. Żabka otwiera też sklepy na rynku czeskim, gdzie do końca roku ma ich mieć ponad 100.