W tym roku w Polsce klienci kupią 9,75 mln telefonów komórkowych, kilka procent więcej niż w 2009 roku – wynika z informacji „Rz”. Jedna czwarta to smartfony: aparaty z dużym monitorem, często dotykowym, umożliwiające łatwe korzystanie z aplikacji i Internetu.
Według firmy badań rynkowych GfK Polonia smartfony są jedynym segmentem rynku sprzętu telekomunikacyjnego, którego sprzedaż rośnie w ujęciu wartościowym. Operatorzy komórkowi liczą, że to właśnie dzięki smartfonom poprawią się ich wyniki. Taką tezę postawił niedawno zarząd grupy Telekomunikacja Polska, właściciela sieci Orange.
– 15 proc. abonentów, którzy podpisują z nami umowy w ostatnim czasie, wybiera smartfony – mówi Maciej Witucki, prezes TP.
Operatorzy kuszą klientów, oferując im aparaty subsydiowane, czyli za przysłowiową złotówkę.
Jednym z bardziej poszukiwanych aparatów tego typu jest iPhone4 (produkcji Apple’a), który Orange oferuje tanio w umowach abonamentowych. Zamówienie telefonu problemu nie stanowi, z jego odbiorem jest już kłopot.