- Chcemy utrzymywać tempo rozwoju, w tym roku na inwestycje wydamy 1,5 mld zł - zapowiada Tomasz Suchański, nowy dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci Biedronka.
Firma na koniec 2010 r. miała w Polsce 1649 sklepów i w ciągu roku otworzyła 197 nowych. Jej obroty liczone w euro wzrosły 29,1 proc. do 4,8 mld zł - czyli 19,2 mld zł. Obroty jej właściciela, portugalskiej grupy Jeronimo Martins wzrosły w 2010 r. 18,7 proc. do 8,7 mls euro. Sklepy Biedronki odwiedziło w tym okresie 800 mln klientów - oznacza to 2,5 mln dziennie. W sieci pracuje ponad 30 tys. osób.
Przedstawiciele sieci wciąż analizują możliwość ekspansji Biedronki w innych krajach - dotąd wymieniane były Ukraina i Rumunia. - Przyglądamy się też rynkom ościennym, ale wciąż trwają analizy i żadne wiążące decyzje nie zapadły - mówi Pedro Pereira da Silva, country manager Jeronimo Martins w Polsce.