Dobra sprzedaż diamentów z Rosji

Światowy popyt na surowiec diamentowy jest coraz większy. Drugi koncern świata - rosyjski Alrosa, sprzedał w pierwszym kwartale kamieni za prawie miliard dolarów

Publikacja: 28.03.2011 15:47

Alrosa (25 proc. rynku) ogłosił dziś że w I kw. sprzedał diamentów za 907 mln dol., a brylantów (diamenty o szlifie tzw. brylantowym) za 46 mln dol..

Koncern podkreśla wysoki rosnący popyt na surowiec diamentowy na świecie, szczególnie na rynku Indii i Chin. Zdaniem prezesa koncernu Fiodora Andriejewa, ta wzrostowa tendencja zachowa się w perspektywie kilku najbliższych lat.

Alrosa to obok lidera - brytyjskiego De Beers (ponad 40 proc. rynku) drugi największy producent diamentów i brylantów. Rosyjskie kamienie wydobywane w arktycznym klimacie Jakucji w kopalniach przypominających gigantyczne leje głębokie ma pół kilometra, mają niespotykany nigdzie indziej, bardziej chłodny, blask i kolory.

W 2010 r Alrosa sprzedał diamentów i brylantów za 3,48 mld dol.. W tym roku ma to być ponad 3,5 mld dol..

Rynek zależny jest od popytu w USA, gdzie w okresie przedświątecznym (listopad, grudzień) sprzedaje się 80 proc. światowej produkcji jubilerskiej.

Alrosa (25 proc. rynku) ogłosił dziś że w I kw. sprzedał diamentów za 907 mln dol., a brylantów (diamenty o szlifie tzw. brylantowym) za 46 mln dol..

Koncern podkreśla wysoki rosnący popyt na surowiec diamentowy na świecie, szczególnie na rynku Indii i Chin. Zdaniem prezesa koncernu Fiodora Andriejewa, ta wzrostowa tendencja zachowa się w perspektywie kilku najbliższych lat.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku