Z danych firmy Listonic, która stworzyła mobilną aplikację do tworzenia list zakupowych wynika, że 28 proc. internautów kupujących w ten sposób artykuły spożywcze w sieci mieszka w Warszawie. Kolejne miasta maja znacznie mniej wskazań - Kraków tylko 9 proc., Poznań 7 proc. a Łódź 6 proc.
Według danych firmy Euromonitor International Polacy na produkty spożywcze w internecie już 2010 r. wydali ok 250 mln zł. Rynek rośnie w błyskawicznym tempie i wciąż pojawiają się na nim nowi gracze. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku ruszy choćby e-sklep Tesco.
Listonic sprawdził także, jakie produkty są przez 80 tys. użytkowników aplikacji kupowane najczęściej. Wynika z nich, że internauci zdecydowanie wolą produkty świeże od dań gotowych. Zdecydowanie najwięcej zwolenników ma nabiał (16 proc.), warzywa i owoce (15,6 proc.) oraz mięso z 7 proc. Dania gotowe mają jedynie 1 proc. udziału w listach zakupowych, konserwy 0,6 proc. zaś mrożonki i lody 1,4 proc.