Reklama
Rozwiń

Krupnik ma prawie 10 proc. udziałów

W marcu 2011 r. udziały Belvedere w polskim rynku wódki przekroczyły 20 proc. Lepszy wynik grupa zawdzięcza coraz większej popularności Krupnika

Publikacja: 21.04.2011 13:00

Krupnik ma prawie 10 proc. udziałów

Foto: Rzeczpospolita

W porównaniu do marca 2010 r. w ubiegłym miesiącu udziały polsko — francuskiej grupy alkoholowej Belvedere w krajowym rynku wódki były o niemal 4 pkt. procentowe wyższe — wynika z danych firmy Nielsen. Natomiast w porównaniu do lutego 2011 r. urosły o prawie 1 pkt. proc.

Poprawę pozycji rynkowej firma zawdzięcza głównie wódce Krupnik (nazwa nawiązuje do popularnego likieru), którą wprowadziła na rynek rok temu. W ubiegłym miesiącu marka ta z udziałami na poziomie 9, 7 proc. zajmowała pozycję wicelidera w branży.

Pierwsze miejsce nadal należy do Żołądkowej Gorzkiej produkowanej przez lidera rynku firmę Stock Polska. Łącznie to czystej i kolorowej odmiany tej marki w marcu należało 17,8 proc. rynku. Rok wcześniej udział ten wynosił niemal 24 proc.

Trzecie i czwarte miejsca zajmują wódki CEDC, wicelidera rynku. Na Absolwent przypadło 7,8 proc., a na Żubrówkę (od listopada 2011 r. na rynku  dostępna jest także jej czysta wersja) 6,9 proc.

Aby napędzić sprzedaż Krupnika, Belvedere rozszerza ją o kolejną odmianę smakową.

— Sukces Krupnik Vodki, a także preferencje wśród polskich konsumentów zdecydowały o wprowadzeniu na rynek wysokoprocentowego likieru Krupnik Cytrynowy — wyjaśnia Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny i współwłaściciel Belvedere.

Obecnie co piątą butelka wódki kupowana w Polsce to wódka smakowa. Produkty te nie odczuwają skutków wyhamowania popytu na wódkę. Z danych firmy Nielsen wynika, że od kwietnia 2010 r. do marca 2011 r. Polacy wydali ma wódkę w sumie ok. 9,85 mld zł. Rok wcześniej było to ponad 9,90 mld zł.

 

W porównaniu do marca 2010 r. w ubiegłym miesiącu udziały polsko — francuskiej grupy alkoholowej Belvedere w krajowym rynku wódki były o niemal 4 pkt. procentowe wyższe — wynika z danych firmy Nielsen. Natomiast w porównaniu do lutego 2011 r. urosły o prawie 1 pkt. proc.

Poprawę pozycji rynkowej firma zawdzięcza głównie wódce Krupnik (nazwa nawiązuje do popularnego likieru), którą wprowadziła na rynek rok temu. W ubiegłym miesiącu marka ta z udziałami na poziomie 9, 7 proc. zajmowała pozycję wicelidera w branży.

Biznes
Rząd nie wyklucza wyłączenia X w Polsce przez skandaliczne wpisy Groka
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Norwegia wyrzuciła rosyjskich rybaków ze swoich wód. Stanowili zagrożenie
Biznes
Giełdowe spółki wolne od pozwów synów Zygmunta Solorza
Biznes
Polska bezbronna wobec dronów, negocjacje UE-USA, możliwe spadki cen mieszkań
Biznes
Kina podsumowują pierwsze półrocze. Nawet „Minecraft” nie pomógł