W porównaniu do marca 2010 r. w ubiegłym miesiącu udziały polsko — francuskiej grupy alkoholowej Belvedere w krajowym rynku wódki były o niemal 4 pkt. procentowe wyższe — wynika z danych firmy Nielsen. Natomiast w porównaniu do lutego 2011 r. urosły o prawie 1 pkt. proc.
Poprawę pozycji rynkowej firma zawdzięcza głównie wódce Krupnik (nazwa nawiązuje do popularnego likieru), którą wprowadziła na rynek rok temu. W ubiegłym miesiącu marka ta z udziałami na poziomie 9, 7 proc. zajmowała pozycję wicelidera w branży.
Pierwsze miejsce nadal należy do Żołądkowej Gorzkiej produkowanej przez lidera rynku firmę Stock Polska. Łącznie to czystej i kolorowej odmiany tej marki w marcu należało 17,8 proc. rynku. Rok wcześniej udział ten wynosił niemal 24 proc.
Trzecie i czwarte miejsca zajmują wódki CEDC, wicelidera rynku. Na Absolwent przypadło 7,8 proc., a na Żubrówkę (od listopada 2011 r. na rynku dostępna jest także jej czysta wersja) 6,9 proc.
Aby napędzić sprzedaż Krupnika, Belvedere rozszerza ją o kolejną odmianę smakową.