Krupnik ma prawie 10 proc. udziałów

W marcu 2011 r. udziały Belvedere w polskim rynku wódki przekroczyły 20 proc. Lepszy wynik grupa zawdzięcza coraz większej popularności Krupnika

Publikacja: 21.04.2011 13:00

Krupnik ma prawie 10 proc. udziałów

Foto: Rzeczpospolita

W porównaniu do marca 2010 r. w ubiegłym miesiącu udziały polsko — francuskiej grupy alkoholowej Belvedere w krajowym rynku wódki były o niemal 4 pkt. procentowe wyższe — wynika z danych firmy Nielsen. Natomiast w porównaniu do lutego 2011 r. urosły o prawie 1 pkt. proc.

Poprawę pozycji rynkowej firma zawdzięcza głównie wódce Krupnik (nazwa nawiązuje do popularnego likieru), którą wprowadziła na rynek rok temu. W ubiegłym miesiącu marka ta z udziałami na poziomie 9, 7 proc. zajmowała pozycję wicelidera w branży.

Pierwsze miejsce nadal należy do Żołądkowej Gorzkiej produkowanej przez lidera rynku firmę Stock Polska. Łącznie to czystej i kolorowej odmiany tej marki w marcu należało 17,8 proc. rynku. Rok wcześniej udział ten wynosił niemal 24 proc.

Trzecie i czwarte miejsca zajmują wódki CEDC, wicelidera rynku. Na Absolwent przypadło 7,8 proc., a na Żubrówkę (od listopada 2011 r. na rynku  dostępna jest także jej czysta wersja) 6,9 proc.

Aby napędzić sprzedaż Krupnika, Belvedere rozszerza ją o kolejną odmianę smakową.

— Sukces Krupnik Vodki, a także preferencje wśród polskich konsumentów zdecydowały o wprowadzeniu na rynek wysokoprocentowego likieru Krupnik Cytrynowy — wyjaśnia Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny i współwłaściciel Belvedere.

Obecnie co piątą butelka wódki kupowana w Polsce to wódka smakowa. Produkty te nie odczuwają skutków wyhamowania popytu na wódkę. Z danych firmy Nielsen wynika, że od kwietnia 2010 r. do marca 2011 r. Polacy wydali ma wódkę w sumie ok. 9,85 mld zł. Rok wcześniej było to ponad 9,90 mld zł.

 

W porównaniu do marca 2010 r. w ubiegłym miesiącu udziały polsko — francuskiej grupy alkoholowej Belvedere w krajowym rynku wódki były o niemal 4 pkt. procentowe wyższe — wynika z danych firmy Nielsen. Natomiast w porównaniu do lutego 2011 r. urosły o prawie 1 pkt. proc.

Poprawę pozycji rynkowej firma zawdzięcza głównie wódce Krupnik (nazwa nawiązuje do popularnego likieru), którą wprowadziła na rynek rok temu. W ubiegłym miesiącu marka ta z udziałami na poziomie 9, 7 proc. zajmowała pozycję wicelidera w branży.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej