Belvedere zapowiada poprawę wyników

Producent Sobieskiego pracuje nad nowym planem rozwoju.

Publikacja: 21.11.2014 10:38

Belvedere zapowiada poprawę wyników

Foto: Bloomberg

Po trzech kwartałach 2014 r. obroty grupy Belvedere netto wyniosły 356,7 mln euro i były o 9,5 proc. niższe niż przed rokiem. - W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2014 r. grupa działała na kurczących się rynkach, co miało wpływ na jej obroty. W takich okolicznościach potrafiła jednak udowodnić siłę swych marek oraz utrzymać, a nawet powiększyć udział w rynku – komentuje Jean-Noël Reynaud, dyrektor generalny Belvedere (na GPW notowanej pod nazwa Sobieski). - Teraz musimy się skoncentrować na potencjale naszych sztandarowych marek, w czym pomoże wdrożenie planu strategicznego, który zostanie przedstawiony w grudniu 2014 r. – dodaje.

Ufa też , że reaktywacja grupy się powiedzie. - Wierzę też, że uda się wykorzystać liczne możliwości, które przed nami stoją – mówi szef Belvedere.

Niższy eksport we Francji

Jak tłumaczy firma spadek przychodów netto, czyli bez akcyzy, w trzech kwartałach 2014 r. był przewidywany. Są ku temu dwa powody: rynek wina i alkoholi mocnych ogólnie się skurczył. Ponadto jak tłumaczy w komunikacie „ grupa prowadzi celową strategię ochrony swych marek".

We Francji obroty netto wyniosły 161,5 miliona euro, czyli zmniejszyły się o 6 proc. rok do roku. Jest to związane głównie ze spadkiem sprzedaży na eksport oraz z skupieniu się na segmentach o wysokich marżach, co spowodowało wycofanie się z niektórych umów we Francji.

„Nie biorąc pod uwagę tych dwóch uwarunkowań, obroty wypracowane we Francji są stałe w porównaniu z poprzednim rokiem obrotowym" – informuje Belvedere. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 r. sprzedaż sztandarowych marek grupy w ujęciu ilościowym była wyższa niż innych marek na rynku francuskim i zdobyły one kolejne udziały w rynku.

Krupnik nie walczy ceną

W Polsce na 30 września 2014 r. obroty netto wyniosły 141,4 mln euro. Były o 9,9 proc. niższe niż przed rokiem. Rynek wódki skurczył się w tym czasie o 3,3 proc. Ponadto nasiliła się wówczas walka cenowa, w której Belvedere – jak zapewnia – postanowił nie brać udziału.

„Grupa ograniczyła sprzedaż marek podmiotów trzecich, aby skoncentrować się na markach własnych oraz na wyrobach o wysokich marżach" – podaje producent Sobieskiego.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 r udziały Belvedere w polskim rynku wódki w ujęciu ilościowym wyniosły 14,4 proc. Tylko w przypadku wódki Krupnik przekroczyły 11 proc.

„We wrześniu 2014 r., marka Krupnik zyskała 0,2 punktowy udział procentowy w rynku i jest na dobrej drodze, by zająć drugie miejsce na polskim rynku" – podaje Belvedere.

Na Litwie w górę

Na Litwie obroty Belvedere wzrosły o 31 proc. do 15,4 mln euro. W Stanach Zjednoczonych były na zbliżonym poziomie, czyli sięgnęły 15,9 mln euro. W Hiszpanii obroty netto wnosiły 9 mln euro. Jak zaznacza spółka, podobnie jak w poprzednich kwartałach, rozwiązanie umowy o podwykonawstwo pomiędzy Pulco a Marie Brizard Espagne w listopadzie 2013 r., miało znaczący wpływ na wysokość obrotów. Pomijając ten czynnik, na 30 września 2014 r. możliwy byłby wzrost obrotów o 16,5 proc.

Grupa zakłada, że strategia oparta na skupieniu się na segmentach o wysokich marżach będzie miała wpływ na jej działalność w IV kwartale 2014 r. Jak zapowiada jej celem jest dodatni bieżący wynik działalności operacyjnej w 2014 r. ( poza rezerwą na niepowtarzającą się deprecjację zapasów i należności z tytułu dostaw i usług) oraz osiągnięcie rentowności operacyjnej w średnim okresie, zgodnej z normami obowiązującymi w sektorach win i alkoholi mocnych.

Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku