O 43 proc., do 18 mln litrów, zwiększyła się w 2013 r. sprzedaż Soplicy należącej do spółki CEDC, którą rok temu przejął za długi rosyjski miliarder Roustam Tariko. Tak duży skok zagwarantował polskiej marce drugie miejsce wśród wódek, na które popyt rośnie najszybciej na świecie – wynika z najnowszego rankingu Millionaires' Club przygotowanego przez pismo „Drinks International".
Soplicę, która swój wynik zawdzięcza m.in. rosnącej popularności wódek smakowych, wyprzedziła tylko Morosha należąca do Global Spirits. Na ósmym miejscu tego zestawienia znalazła się Żołądkowa Gorzka, której właścicielem jest Stock Spirits. Oczko niżej trafiła Żubrówka, należąca również do CEDC.
Marka ta zajęła też piąte miejsce wśród najpopularniejszych wódek o zasięgu globalnym. To najlepszy wynik wśród trunków z Polski. Produkowany przez grupę Belvedere Sobieski trafił na 13. pozycję, a Wyborowa grupy Pernod Ricard znalazła się dwa oczka niżej.
– Sukces Żubrówki jest po części efektem zwiększenia aktywności na rynkach eksportowych, ale przede wszystkim wynika on ze znakomitych rezultatów osiągniętych w Polsce, która pozostaje jednym z największych rynków wódki na świecie – mówi „Rz" Krzysztof Kouyoumdjian, rzecznik CEDC.
W maju tego roku udziały czystego wariantu wódki CEDC, czyli Żubrówki Białej, były o ponad 3 pkt proc. wyższe niż przed rokiem.