W 2014 r. strata netto alkoholowej grupy na GPW notowanej pod nazwą Sobieski wyniosła 18,2 mln euro. Rok wcześniej miała ona niemal 190 mln euro zysku.
Rok do roku EBITDA (zysk operacyjny wraz z amortyzacją) spadła o 5,4 mln euro, do 5,2 mln euro. Jednak, jak zaznacza Belvedere, przekroczyła założenia na poziomie przekraczającym 3,8 mln euro.
Zatrudnienie w dół
Mniejsza była strata operacyjna producenta wódki Sobieski. W 2014 r. wyniosła 13,9 mln euro, wobec 35,7 mln euro rok wcześniej. Natomiast z kontynuowanej działalności operacyjnej Belvedere zanotował 1 mln euro, wobec 0,3 mln euro przed rokiem.
Belvedere tłumaczy, że spadek jego marż handlowych w 2014 r. było efektem mniejszych przychodów ze sprzedaży. Jednak grupa podjęła już działania mające je poprawić, m.in. dotyczące pozbycia się mniej rentownych aktywności.
Koszty marketingowe zmalały rok do roku o 6,5 mln euro. Z 2975 osób, do 2493 zmalała też w ubiegłym roku liczba zatrudnionych.