Boeing szkoli pilotów Dreamlinerów

Boeing miał dobry kwartał i uruchomił program szkolenia pilotów B787 Dreamliner. W Locie ruszył program „Elite Fleet"

Publikacja: 27.04.2011 19:55

Boeing szkoli pilotów Dreamlinerów

Foto: Bloomberg

Amerykański koncern lotniczo-wojskowy zarobił w pierwszym kwartale na czysto 586 mln dolarów, o 13 proc. więcej niż przed rokiem korzystając z niższej stawki podatkowej. Obroty zmalały o 2 proc. do 14,91 mld. Dział samolotów cywilnych zmniejszył jednak obroty o 5 proc. do 7,12 mld, bo zmalała liczba dostarczonych B777. Koncern uzyskał w kwartale zamówienia netto na 106 samolotów, w portfelu ma ponad 3400 maszyn o wartości 263 mld dolarów.

Szef koncernu Jim McNerney podkreślił dobry początek w ważnym roku dla firmy z Chicago. — Mamy dobre wyniki operacyjne, poczyniliśmy postępy z B787 i w próbnych lotach B747-8, wygraliśmy zamówienia na samoloty cysterny dla lotnictwa wojskowego.

Boeing potwierdził dostawę pierwszego B787 pierwszemu klientowi, All Nippon Airways, w III kwartale, w trzy lata po pierwotnym terminie. Dostawę pierwszego samolotu B747-8 Freighter przewiduje w połowie bieżącego roku

 

Piloci Dreamlinera

W kwietniu 10 pilotów ANA przystąpiło do programu szkoleniowego w prowadzeniu samolotów B787 Dreamliner. Pierwsze zajęcia teoretyczne odbyły się w Tokio, zajęcia w symulatorach lotu zaczęli 23 kwietnia w ośrodku szkoleniowym Boeinga w Seattle.

– Początek szkolenia klientów jest zawsze ekscytującym etapem każdego nowego programu lotniczego — podkreśliła wiceprezes Boeing Flight Services, Sherry Carbary. — W przypadku Dreamlinera mamy wyniki szczególnej współpracy z ANA. Przez ponad 4 lata prowadziliśmy oceny symulatorów, uczyliśmy się różnych przedmiotów i prowadziliśmy takie zajęcia, aby każda ekipa korzystała z doświadczeń tej drugiej.

Program szkoleniowy lotów B787 wykorzystuje innowacyjne rozwiązania: symulator lotu klasy D najnowszej generacji zapewniający wszelkie okoliczności związane z lotem, nowoczesne pomoce do nauki pilotażu i skomputeryzowany system do zapoznania się z systemami samolotu.

Po przejściu takiego szkolenia piloci będą mogli przesiadać się na nową maszynę po upływie 5-20 dni, zależnie od ich doświadczenia. Pilotom B777 może wystarczyć 5 dni, bo oba typy samolotów mają wiele wspólnej awioniki.

Dla zapewnienia wygody klientom na świecie Boeing przygotował sieć ośmiu ośrodków szkoleniowych w pięciu miastach: Seattle, Singapurze, Tokio, Londynie (Gatwick) i w Szanghaju.

 

Przygotowania w PLL Lot

Nasz flagowy przewoźnik jest pierwszym w Europie klientem Boeinga, jeśli idzie o B787. — Pierwszy samolot, z ośmiu zamówionych ma numer w szóstej dziesiątce, więc za wcześnie jeszcze mówić o intensywnych przygotowaniach — wyjaśnia rzecznik Leszek Chorzewski. — Liczymy, że pierwsza maszyna zacznie latać w kwietniu, więc o szkoleniu pilotów zaczniemy myśleć po nowym roku, od stycznia. Ostatnio przez miesiąc przebywała w Londynie pilotażowa grupa instruktorów, aby zapoznać się z pomocami do nauki pilotażu.

Przed świętami ruszył przygotowywany od miesięcy program „Elite Fleet", który ma podwyższyć jakość obsługi pasażerów na pokładzie.

W ramach programu nastąpi wybór pracowników pokładowych ze wszystkich chętnych zatrudnionych w firmie, którzy zgłoszą się i zostaną zakwalifikowani do przeszkolenia. Przewidziano dla nich warsztaty z zakresu nowoczesnej obsługi podróżnych w klasie biznes w lotach międzykontynentalnych, z biegłości w językach obcych oraz treningi rozwijające tzw. kompetencje miękkie, czyli łagodnego i spokojnego traktowania podróżujących.

Stewardessy i stewardzi po przeszkoleniu będą pracować początkowo w samolotach B767, a następnie w B787.

Amerykański koncern lotniczo-wojskowy zarobił w pierwszym kwartale na czysto 586 mln dolarów, o 13 proc. więcej niż przed rokiem korzystając z niższej stawki podatkowej. Obroty zmalały o 2 proc. do 14,91 mld. Dział samolotów cywilnych zmniejszył jednak obroty o 5 proc. do 7,12 mld, bo zmalała liczba dostarczonych B777. Koncern uzyskał w kwartale zamówienia netto na 106 samolotów, w portfelu ma ponad 3400 maszyn o wartości 263 mld dolarów.

Szef koncernu Jim McNerney podkreślił dobry początek w ważnym roku dla firmy z Chicago. — Mamy dobre wyniki operacyjne, poczyniliśmy postępy z B787 i w próbnych lotach B747-8, wygraliśmy zamówienia na samoloty cysterny dla lotnictwa wojskowego.

Pozostało 80% artykułu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy