Asus wraca do telefonów

Asus choć kilka lat temu wycofał się z rynku telefonów i skupił na komputerach w przyszłym roku wprowadzi na rynek PadPhone. Wtedy ma tez zadebiutować nowy produkt Amazona

Publikacja: 28.11.2011 13:34

Nie będzie to typowy telefon, ale połączenie tabletu ze smartfonem. – Na rynek wprowadzimy go prawdopodobnie na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2012 r. – mówi Rz Cecilia Huang Fu, dyrektor marketingu Asus.

Tajwański koncern zaprezentował już prototyp urządzenia, jednak wiele szczegółów wciąż jest tajemnicą. Ma składać się z dwóch części – smartfonu z ekranem prawdopodobnie o przekątnej 4,3 cala, zaś będzie umieszczany w stacji dokującej, będącej jednocześnie tabletem z ekranem 10,1 cala. Będą pracować razem, ale smartfon można też wyjąć i używać oddzielnie.

Firma nie chce się na razie wypowiadać o szczegółach (także cenowych) tego urządzenia, jednak nie oznacza to rewolucyjnej zmiany strategii i skupienia się na tym segmencie rynku. Asus kilka lat temu zrezygnował z produkcji telefonów komórkowych (także dla innych firm pod ich markami) i skupił się na rynku komputerów, głównie przenośnych. Dzisiaj wraz ze sprzedawanymi przez Asus tabletami to 73 proc. sprzedaży, reszta to m.in. komponenty jak płyty główne czy karty graficzne. – Wprowadzamy też nowe tablety, 1 grudnia zaprezentujemy nową wersję Eee Pad Transformer Prime – dodaje Cecilia Huang Fu. On także będzie wyposażony w stację dokującą z tym, że zawierającą m.in. dodatkową baterię oraz klawiaturę. Równocześnie firma wprowadza na rynek nowe laptopy czy netbooki jak niedawna premiera Zenbooka, z ekranem 11,6 cala ważącego jedynie 1,1 kg.

Firma przyznaje, że choć wpływ kryzysu dla całej branży jest niebezpieczeństwem, to jednak w tym roku spodziewa się wzrostu sprzedaży o ponad 18 proc. do 12 mld dol. Firma w 2008 r. pozbyła się swoich fabryk i obecnie produkcję zleca innym firmom, głównie w Chinach.

To kolejny głośny debiut wśród producentów elektroniki. Niedawno pojawiła się informacja, że księgarnia Amazon po sukcesie czytnika e-książek Kindle, oraz udanym debiucie tabletu Kindle Fire planuje także pod koniec w przyszłego roku pokazać własnego smartfona. Według analityków jego cena ma spaść poniżej 200 dol. Z kolei chyba największym zaskoczeniem było podanie niedawno przez amerykańską firmę badawczą Canalys, że w trzecim kwartale największym sprzedawcą smartfonów w USA został także tajwański HTC. Jego udział to 24 proc. podczas gdy Samsunga 21 proc., Apple 20 proc. a BlackBerry 9 proc. – Trzeba konsekwentnie robić swoje i reagować na potrzeby klientów – skwitował w rozmowie z RZ John Wang, szef marketingu HTC. Jak dodał smarfony to obecnie strategiczny segment działalności firmy, a tablety odpowiadają co najwyżej za kilka procent sprzedaży. HTC znalało się też w gronie 100 najcenniejszych Marek świata Interbrand – z wyceną 3,6 mld dol. na 98 pozycji. Firma pod własną marką sprzedaje sprzęt dopiero od pięciu lat, wcześniej byłą jedynie producentem dla innych brandów.

Nie będzie to typowy telefon, ale połączenie tabletu ze smartfonem. – Na rynek wprowadzimy go prawdopodobnie na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2012 r. – mówi Rz Cecilia Huang Fu, dyrektor marketingu Asus.

Tajwański koncern zaprezentował już prototyp urządzenia, jednak wiele szczegółów wciąż jest tajemnicą. Ma składać się z dwóch części – smartfonu z ekranem prawdopodobnie o przekątnej 4,3 cala, zaś będzie umieszczany w stacji dokującej, będącej jednocześnie tabletem z ekranem 10,1 cala. Będą pracować razem, ale smartfon można też wyjąć i używać oddzielnie.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Biznes
Na Pomorzu przerzut wojsk ma być łatwiejszy
Biznes
Człowiek ze złotym klozetem, czyli korupcja w rosyjskiej drogówce
Biznes
Zełenski spotka się z Putinem. Chiny i USA na drodze do porozumienia?
Biznes
Wyszukiwarka Google już nie taka popularna. Co zrobi gigant?
Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem