Strata 772,2 mld jenów (9,67 mld dolarów) jest jedną z największych wśród firm spoza sektora finansowego i tylko nieznacznie mniejsza od prognozowanej przez firmę z Osaki w wysokości 780 mld. Spowodowała jednak spadek akcji Panasonica w Tokio do 570 jenów, do poziomu najniższego od lata 1980 r.
Producent elektroniki użytkowej odczul spadek sprzedaży telewizorów i poniósł stratę operacyjną 67,8 mld jenów w dziale wyrobów cyfrowych wobec zysku 27,3 mld rok wcześniej.
- Osiągnięty wynik jest konsekwencją spadku z cen, aprecjacji jena oraz zmniejszenia sprzedaży na skutek trzęsienia ziemi i tsunami w Japonii oraz powodzi w Tajlandii – wyjaśniła sama firma.
Prezes Fumio Ohtsubo, który w związku ze spodziewanymi stratami zapowiedział rezygnację ze stanowiska, przyznał, że obrana przez firmę strategia dla działu produkcji telewizorów nie powiodła się.
– Zainwestowaliśmy ogromne sumy w 2006 i w 2008 r. w produkcję paneli i telewizorów, ale doszło do wielu zmian – przyznał. – Zdaliśmy sobie sprawę, ze była to nadmierna inwestycja. Będziemy pamiętać w przyszłości o tym doświadczeniu – dodał.