Reklama

Renault lepszy niż Peugeot

Francuski koncern samochodowy Renault, wicelider tamtejszego rynku, w pierwszym półroczu osiągnął lepszy wynik niż oczekiwali analitycy

Publikacja: 27.07.2012 12:12

Zysk EBITDA (wynik operacyjny plus amortyzacja) w tym okresie wyniósł 482 mln euro, o 23 proc, mniej aniżeli rok wcześniej. Specjaliści rynkowi spodziewali się jednak, że główny konkurent Peugeota Citroena wypracował 363 mln euro. Przychody Renault ze sprzedaży zmniejszyły się o 0,8 proc. do 20,9 miliarda euro. Szczególnie dobrze Francuzi radzą sobie w Ameryce Łacińskiej i Rosji.

- Na pierwszy rzut oka wyniki są dobre, zwłaszcza w porównaniu z Peugeot – uważa Sascha Gommel, analityk niemieckiego Commerzbanku, którzy zaleca trzymanie akcji francuskiej firmy. Zwraca on  uwagę, że pion samochodowy Renault jest rentowny, co rynek powinien przyjąć pozytywnie.

Peugeot Citroen w pierwszym półroczu, w segmencie samochodowym, odnotował 662 miliony euro strat. W ubiegłym roku każdego miesiąca wypalał 200 milionów euro gotówki. Ten wicelider europejskiego rynku zamierza zredukować zatrudnienie o 8 tys. etatów i zamyka fabrykę na przedmieściach Paryża.

Renault, specjalizujący się w produkcji nisko kosztowych aut ze średniej półki cenowej zamierza rozwijać się na rynkach wschodzących by zmniejszyć uzależnienie od rynku europejskiego. Chce powiększyć swoją ofertę o dwie marki. W pierwszym półroczu sprzedał o 3,3 proc. mniej aut rok wcześniej, ale  bilans całoroczny ma być o 3-4 proc. lepszy niż w 2011 r.

Według prognoz Renault europejski rynek w 2012 r. skurczy się o 6-7 proc., zaś francuski o 10-11 proc. W pierwszej połowie tego roku francuski koncern w Europie odnotował aż 17-proc. spadek sprzedaży, największy spośród wszystkich graczy. W Ameryce Łacińskiej  Renault poprawił się o 20 proc., zaś w Rosji i innych krajach byłego ZSRR o 29 proc.

Reklama
Reklama

Akcje tej firmy w tym roku podrożały o 26 proc., a kapitalizacja wzrosła do 9,99 miliarda euro.

Zysk EBITDA (wynik operacyjny plus amortyzacja) w tym okresie wyniósł 482 mln euro, o 23 proc, mniej aniżeli rok wcześniej. Specjaliści rynkowi spodziewali się jednak, że główny konkurent Peugeota Citroena wypracował 363 mln euro. Przychody Renault ze sprzedaży zmniejszyły się o 0,8 proc. do 20,9 miliarda euro. Szczególnie dobrze Francuzi radzą sobie w Ameryce Łacińskiej i Rosji.

- Na pierwszy rzut oka wyniki są dobre, zwłaszcza w porównaniu z Peugeot – uważa Sascha Gommel, analityk niemieckiego Commerzbanku, którzy zaleca trzymanie akcji francuskiej firmy. Zwraca on  uwagę, że pion samochodowy Renault jest rentowny, co rynek powinien przyjąć pozytywnie.

Reklama
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Coś eksplodowało w zakładach zbrojeniowych na Uralu. Fala uderzeniowa i chmura w kształcie grzyba
Materiał Promocyjny
Trzy dekady budowy niemiecko-polskiej współpracy
Biznes
Orange Polska zaskoczył siłą IT i smartfonów. Ale to hurt ma przynieść prawdziwe zyski
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Zmiana w unijnym programie SAFE? Porozumienie USA–Indie i spór UE z Chinami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama