Czterech na dziesięciu badanych na jednorazowe zakupy wydaje do 50 zł. Jedna trzecia z nas przeznacza na zakupy sumę dwa razy większą. Jak wynika z badania Homo Homini, Polacy wolą robić częstsze zakupy niż gromadzić zapasy w domu. Połowa badanych robi zakupy raz na dwa, trzy dni, prawie jedna robi zakupy codziennie, a 17 proc. raz na tydzień. Tylko nieco ponad 4 proc. kupuje produkty spożywcze rzadziej niż raz w tygodniu.
Polacy dokonują przemyślanych zakupów, na ogół w oparciu o listę. 70 proc. badanych zawsze lub prawie zawsze przygotowuje listę przed wizytą w sklepie spożywczym, a trzy czwarte badanych deklaruje, że przygotowuje listę zakupów przede wszystkim z myślą o planowanych posiłkach. Ponad połowa badanych uważa, że robiąc zakupy kierujemy się przede wszystkim ceną produktów.
Dziewięciu na dziesięciu badanych przyznało, że zwraca uwagę na jakość kupowanych produktów spożywczych. Taka sama liczba respondentów twierdzi, że czyta etykiety ze składem kupowanych produktów.
Prawie trzy czwarte Polaków jada obiad wyłącznie w domu, a pozostałe 20 proc. respondentów robi to często. Tylko 5 proc. rzadko jada w domu, a zaledwie 0,5 proc. w ogóle nie ma takiego zwyczaju. Nie wierzymy, że w restauracjach i barach jedzenie jest zdrowe - ponad 90 proc. badanych uznaje domowe jedzenie za zdrowsze. Wyniki badania pokazują, że lubimy wiedzieć z czego zrobione są potrawy, które jemy. Dla niemal jednej trzeciej badanych przewaga domowego jedzenia polega głównie na tym, że wiemy co jemy i w jaki sposób danie zostało przyrządzone, a dodatkowo prawie dziewięciu na dziesięciu badanych uważa również, że gotowanie w domu jest tańsze.
Deklaracje badanych wskazują, że Polacy chętnie gotują dla swojej rodziny oraz po prostu dla przyjemności i relaksu (odpowiednio 37,5 proc. i 29,3 proc. wskazań respondentów). Dla 35,4 proc. badanych gotowanie bywa też zwykłą, codzienną czynnością ale tylko dla 1,2 proc. respondentów pozostaje obowiązkiem.