– W tym roku eksport napojów spirytusowych ma szansę zanotować wzrost na poziomie z ubiegłego roku – mówi Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZPPPS).
W 2011 r. wartość sprzedaży zagranicznej mocnych alkoholi poszła w górę o niemal 6 proc. Natomiast w ciągu czterech miesięcy tego roku urosła o 7,6 proc. Największy udział w eksporcie – przekraczający 80 proc. – ma wódka czysta.
Więcej za granicę udało się sprzedać CEDC, wiceliderowi branży. Tylko w pierwszym kwartale 2012 r. jego eksport w ujęciu ilościowym był o 17 proc. wyższy niż przed rokiem. Wśród polskich wódek CEDC liderem sprzedaży zagranicznej jest dostępna w 40 krajach żubrówka.
– Od lipca tego roku jej dystrybucję na ważnym dla nas rynku brytyjskim przejęła firma First Drinks Brands. Zorganizowała szeroko zakrojoną kampanię promocyjną, która z pewnością pozytywnie wpłynie na wyniki żubrówki – uważa Magdalena Kotula, specjalista ds. promocji marek CEDC.
Rozwój sprzedaży eksportowej wpisany jest w strategię Polmosu Bielsko-Biała. Firma sprzedaje coraz więcej do Stanów Zjednoczonych. Trafia tam m.in. jej extra żytnia.