Będą to loty czarterowe do Egiptu - Sharm El Sheikh i Marsa Alam. Touroperatorem obsługującym rejsy będzie biuro podróży Itaka. Pierwsze loty regularne zaczną być z portu obsługiwane już od 17 grudnia. Na razie w swojej ofercie lotnisko będzie mieć cztery kierunki – do Londynu (Stansted) i Dublina obsługiwane przez Ryanair i do Londynu (Luton) i do Olso, które uruchamia Wizzair.

Budowa portu lotniczego trwała dwa lata i kosztowała ok. 400 mln zł. Z tego 144,5 mln zł to dotacje unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego, a reszta - z emisji obligacji oraz z budżetów samorządów, które są udziałowcami spółki budującej lotnisko. 100 proc. udziałów w spółce Port Lotniczy Lublin mają samorządy Lublina, Świdnika, województwa lubelskiego i powiatu świdnickiego.

- Prace nad siatką połączeń nie zostały zakończone. Zarząd spółki Port Lotniczy Lublin nadal prowadzi rozmowy z innymi przewoźnikami. Zależy nam, żeby jak najszerzej rozbudować połączenia z lubelskiego lotniska  – mówi prezes zarządu Grzegorz Muszyński. Jak dodaje prace budowlane zostały zakończone, obecnie zarząd portu czeka na odbiór przez nadzór budowlany.

Terminal o powierzchnie 11 tys. mkw. może rocznie obsłużyć do 1 mln pasażerów.

Pomiędzy portem a centrum Lublina będą kursowały szynobusy. Linia kolejowa, została doprowadzona do samego terminala. Podróż potrwa 15 minut.