Śnieżka dopina przejęcie

Producent farb i lakierów sfinalizował transakcję nabycia 80 proc. udziałów węgierskiej spółki.

Aktualizacja: 16.05.2019 14:24 Publikacja: 16.05.2019 12:51

Śnieżka dopina przejęcie

Foto: Adobe Stock

Cena transakcji wyniosła 8,004 mld forintów, czyli około 106,4 mln zł, ale może ona jeszcze wzrosnąć, jeśli węgierskiej spółce uda się zatrzymać pozyskane w przeszłości dotacje. Szczegółowe informacje na ten temat będą znane po zakończeniu trwających procedur administracyjnych na Węgrzech. Ostateczna cena nabycia przez Śnieżkę tych udziałów może wzrosnąć maksymalnie o 0,795 mld forintów, tj. 10,6 mln zł.

Wyniki sprzedażowe i finansowe Poli-Farbe oraz jej spółek zależnych (rumuńskiej i słowackiej) będą konsolidowane przez Śnieżkę od II kwartału 2019 r. Dzięki akwizycji grupa umocni pozycję w regionie. Po transakcji Węgry staną się drugim najważniejszym rynkiem spółki pod względem generowanych przychodów. Zarząd polskiej firmy liczy na synergie w obszarach zakupu surowców oraz badań i rozwoju, co będzie miało wpływ na efektywność produkcji. – Wzrost skali działalności oraz dywersyfikacja źródeł dostaw pozwoli nam zaoszczędzić na zakupie surowców potrzebnych do produkcji i opakowań. Liczymy także na wymierne korzyści w obszarze badań i rozwoju, marketingu oraz sprzedaży – podkreśla Piotr Mikrut, prezes Śnieżki.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Biznes
Producent gier zaatakowany przez hakerów. Skasowali jego stronę www
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Biznes
Nowa hala na targach w Kielcach
Biznes
Globalny kryzys optymizmu groźny dla firm i gospodarki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Chiny mogą skorzystać na ograniczeniach eksportu chipów
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Materiał Partnera
Przejście na rolnictwo regeneratywne to nie rewolucja
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej