Jednym z głównych celów zmian  jakie wprowadza  projekt ustawy o zmianie ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym oraz ustawy on drogach publicznych, przedłożony przez ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej jest  możliwość rolowania zadłużenia KFD.

Z Krajowego Funduszu Drogowego finansowana jest budowa dróg i autostrad, a od tego roku również remonty tras. Środki na rachunku pochodzą dotacji unijnych, wpłat od kierowców za korzystanie z tras płatnych oraz z kredytów i emisji obligacji infrastrukturalnych.

Kiedy w 2008 roku przerzucono ciężar finansowani inwestycji drogowych z budżetu państwa na KFD  nie przyjmowano możliwość rolowania długu, co znacznie podniesie koszt pozyskanych już środków.

Jak wynika z  informacji  rządu  w najbliższej perspektywie spłata zadłużenia z bieżących środków jest niemożliwa. Również wskutek konieczności zaciągania kolejnych kredytów i pożyczek w celu realizacji nowych inwestycji drogowych współfinansowanych z perspektywy unijnej 2014-2020.

Proponowane zmiany przewidują też, że środki pobierane od kierowców za korzystanie  z tras, które do tej pory trafiały na odrębny rachunek – trafiały do KFD, bez przeznaczenia na konkretny cel. To oznacza, że nie  ma gwarancji, że będą wykorzystywane na remonty i utrzymanie dróg z których  korzystają kierowcy. Mogą zostać przekazane na spłatę długów KFD.