Wiedźmin wychodzi z gry do realnego świata

CD Projekt chce wykorzystać markę „Wiedźmina” do zarabiania również na innych polach, nie tylko elektronicznych

Publikacja: 07.04.2013 16:48

Giełdowy producent gier komputerowych zamierza, wzorem największych światowych koncernów z branży rozrywkowej, wykorzystać posiadaną markę „Wiedźmin" do sprzedaży innych niż gry komputerowe produktów.

Do tej pory fani na całym świecie kupili już ok. 5 mln kopii gier, których bohaterem był Geralt z Rivii. Premiera kolejnej (trzeciej) części sagi planowana jest na 2014 rok. CDP.pl, spółka zależna CD Projektu prowadząca działalność dystrybucyjną (sprzedaje gry komputerowe i filmy DVD/Blue-ray innych producentów), wprowadziła właśnie do oferty nową kategorię produktów – puzzle.

W połowie kwietnia do sklepów trafią pierwsze cztery zestawy, których bohaterami będą postacie (w tym kobiece) z gier z Wiedźminem. Przedstawiciele giełdowej grupy nie ukrywają, że w ten sposób chcą podtrzymać zainteresowanie marką „Wiedźmin" i wykorzystać jej wysoką rozpoznawalność do zarabiania pieniędzy.

– Widzimy ogromny potencjał w wykorzystaniu grafik z najpopularniejszych gier wideo w ekskluzywnych edycjach puzzli – tłumaczy Michał Gembicki, dyrektor zarządzający CDP.pl. Deklaruje równocześnie, że grupa nie poprzestanie na produkcji puzzli z Wiedźminem. – Planujemy dalszy rozwój naszej oferty w tym obszarze. Chcemy wprowadzać na rynek kolejne zestawy puzzli wykorzystujące inne licencje – oświadcza Gembicki. Twierdzi, że mimo że puzzle to produkt bardzo niszowy, to ich sprzedaż zapewnia wysokie marże. – Obecnie rynek zdominowany jest przez jednego gracza (Trefl – red.). Liczymy jednak, że z czasem zdobędziemy w nim spory udział – oznajmia. Sygnalizuje, że firma bada też możliwości związane z innymi produktami. – Już niedługo planujemy wydać grę planszową opartą na powieściach z serii „Gamedeck" polskiego pisarza Marcina Przybyłka – uchyla rąbka tajemnicy.

Puzzle nie są pierwszym nieelektronicznym produktem w portfelu grupy CD Projekt. Od kilku miesięcy CDP.pl sprzedaje też gry planszowe oraz kolekcjonerskie gry karciane z serii „Magic: The Gathering". W tym roku na rynek (data premiery nie jest znana) ma także trafić gra „bez prądu", której bohaterem będzie Wiedźmin. Oprócz tego CDP.pl od niedawna sprzedaje też książki oraz komiksy w wersji elektronicznej. Koncentruje się na literaturze i prasie fantasy. Działalność dystrybucyjna to główne źródło przychodów grupy CD Projekt. W poprzednim roku zapewniła ponad dwie trzecie łącznych przychodów.

Firma, oprócz dystrybucji tradycyjnej (tzw. pudełkowej) zajmuje się też za pośrednictwem serwisu GOG.com sprzedażą gier komputerowych w postaci cyfrowej przez Internet. To bardzo rentowny kawałek biznesu. GOG.com jest jedną z najpopularniejszych na świecie niezależnych platform tego typu.

Giełdowy producent gier komputerowych zamierza, wzorem największych światowych koncernów z branży rozrywkowej, wykorzystać posiadaną markę „Wiedźmin" do sprzedaży innych niż gry komputerowe produktów.

Do tej pory fani na całym świecie kupili już ok. 5 mln kopii gier, których bohaterem był Geralt z Rivii. Premiera kolejnej (trzeciej) części sagi planowana jest na 2014 rok. CDP.pl, spółka zależna CD Projektu prowadząca działalność dystrybucyjną (sprzedaje gry komputerowe i filmy DVD/Blue-ray innych producentów), wprowadziła właśnie do oferty nową kategorię produktów – puzzle.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku