Reklama

Ożywienie na rynku ciężarówek

Volvo, drugi na świecie producent ciężarówek zwiększył w I kwartale portfel zamówień, co jest zaskoczeniem i zapowiedział zwiększenie produkcji. Może to oznaczać, że długa zapaść w Europie dobiega końca

Publikacja: 25.04.2013 18:24

Szwedzka grupa produkująca pojazdy do pracy w trudnych warunkach pod markami Volvo, Renault, Mack, UD Trucks i Eicher poinformowała, że wielkość nowych zamówień wzrosła o 11 proc.r/r. podczas gdy analitycy spodziewali się spadku o 15 proc.

- Pod koniec kwartału nastąpił  duży skok  liczby składanych zamówień - stwierdził prezes Olof Persson na konferencji prasowej. - Niepewność, z jaką mieliśmy do czynienia na rynku w II półroczu i na początku tego roku ustąpiła miejsca większej stabilności, nasi klienci byli bardziej zdecydowani w zamawianiu pojazdów.

Przed oceną rynku  przez Volvo  Scania ogłosiła w tym tygodniu, że jej portfel zamówień zwiększył się o 28 proc. Największy na świecie Daimler Trucks przewiduje lekki wzrost sprzedaży w tymn roku.

Persson zapowiedział zwiększenie w II kwartale produkcji  przez Volvo i jego dostawców, co może okazać się dużym wyzwaniem, bo nabiera tempa wytwarzanie wielu nowych modeli, w tym flagowego serii FH.. Firma z Goeteborga zwiększy w II kwartale o ok.400 osób  załogę w europejskim systemie produkcji, ale wyłącznie na czas określony, bo ostrożnie podchodzi do oznak poprawy na rynku.

Również z ostrożności Volvo nie zmieniło tegorocznej prognozy dla rynków europejskiego i w Ameryce Płn., które pozostaną z grubsza na tym samym poziomie. Zakłada natomiast wzrost o 20 proc. w  Brazylii na skutek subwencji od rządu.

Reklama
Reklama

- Dobry popyt utrzymywał się także w pierwszych tygodniach II kwartału - dodał Persson.

Grupa Volvo produkująca też autobusy, maszyny budowlane i silniki zmniejszyła w I kwartale zysk operacyjny o 92 proc. do 482 mln koron (72,7 mln dol.), znacznie poniżej 2,02  mld zakładanych przez analityków, bo obroty zmalały do najniższych od czasu kryzysu finansowego z 2008/9 r. Prezes Persson nie jest zadowolony, ale podkreśla, że firma musi poprawić się. Przewiduje to 3-letni plan zwiększenia rentowności do 2015 r. - Mamy więc 33 miesiące  czasu - dodał.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama