Castorama nieco rozczarowuje

Sprzedaż w ostatnim półroczu co prawda nieznacznie wzrosła, ale głównie dzięki otwieraniu nowych sklepów.

Publikacja: 21.11.2013 13:59

Rynek handlowy wciąż zmaga się ze spowolnieniem zwłaszcza w Europie, co doskonale pokazują ostatnie wyniki brytyjskiej grupy Kingfisher, w Polsce znanej najlepiej z marki Castorama. Sieć liderem rynku marketów budowlanych w naszym kraju.

Centrala podała, że w ciągu 52 tygodni (de facto półrocze do 3 sierpnia) jej obroty wzrosły 4,3 proc., jednak jeśli z wyniku wyłączone nowe sklepy wówczas widać spadek w ujęciu rocznym  o 0,8 proc. Skorygowany zysk przed opodatkowaniem spadł 1,6 proc. do 365 mln funtów.

W Polsce sprzedaż w tym okresie wzrosła 3,1 proc. – bez nowych sklepów spadła 0,2 proc. – do 557 mln funtów. Jak czytamy w komunikacie z powodu przedłużającej się i ostrej zimy w pierwszym kwartale sprzedaż porównywalna spadła 4,2 proc., podczas gdy w drugim wzrosła już 3 proc.

- Marże brutto spadły o 60 punktów bazowych – czytamy w komunikacie. Z kolei zysk na sprzedaży obniżył się 4,3 proc. do 54 mln funtów.

Kingfisher podał w raporcie, że w sumie w tym okresie uruchomił 29 nowych sklepów – 18 w Wielkiej Brytanii, cztery we Francji, w Hiszpanii trzy oraz po dwa w Polsce i Turcji.

W Chinach sprzedaż wzrosła 9,5 proc., ogółem na rynkach międzynarodowych 8,3 proc., zaś na wciąż strategicznym rynku Wielkiej Brytanii i Irlandii już tylko 0,3 proc.

Rynek handlowy wciąż zmaga się ze spowolnieniem zwłaszcza w Europie, co doskonale pokazują ostatnie wyniki brytyjskiej grupy Kingfisher, w Polsce znanej najlepiej z marki Castorama. Sieć liderem rynku marketów budowlanych w naszym kraju.

Centrala podała, że w ciągu 52 tygodni (de facto półrocze do 3 sierpnia) jej obroty wzrosły 4,3 proc., jednak jeśli z wyniku wyłączone nowe sklepy wówczas widać spadek w ujęciu rocznym  o 0,8 proc. Skorygowany zysk przed opodatkowaniem spadł 1,6 proc. do 365 mln funtów.

Biznes
Wada respiratorów w USA. Philips zapłaci 1,1 mld dolarów
Biznes
Pierwszy maja to święto konwalii. Przynajmniej we Francji
Biznes
Żałosne tłumaczenie Japan Tobacco; koncern wyjaśnia, dlaczego wciąż zarabia w Rosji
Biznes
„Nowy gaz” coraz mocniej uzależnia UE od Rosji. Mocne narzędzie szantażu
Biznes
„Rzeczpospolita” po raz drugi przyzna — Orły ESG
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił