Japończycy zaprzestali produkcji samochodów Datsuna w 1981 r., ale w ubiegłym roku zapowiedzieli jej wznowienie; małe samochody będą oferowane wschodzącym rynkom, Indonezji, Rosji i RPA.
- Naszym głównym zamiarem w Rosji jest stworzenie poważnej alternatywy dla rynku pojazdów używanych. Z nim chcemy konkurować - powiedział na briefingu w Moskwie Jerome Saigot. W Rosji nie ogłoszono prognoz dla rynku samochodów używanych, ale Saigot szacuje, ze w tym roku będzie to 6 mln.
W Rosji rośnie kasa średnia z odpowiednimi dochodami, samochodów jest mało, a po drogach kursują leciwe - te czynniki powinny sprzyjać wzrostowi sprzedaży, jednak gospodarka zwalnia tempo i sprzedaż nowych pojazdów zmaleje w tym roku o 6 proc. Firma badania rynku Autostat podała ostatnio, że w 2014 r. przewiduje spadek o 5 proc.
Saigot uważa jednak, że istnieje miejsce dla tańszych pojazdów. Segment do 400 tys. rubli, stanowiący obecne jedną czwartą rynku nowych samochodów szacowny na 700 tys., powinien wzrosnąć do 900 tys. sztuk do 2017 r., z tym samym udziałem rynkowym. - To duża część rynku, w którym nie mamy żadnej oferty Nissana. Najgorsze jest nie robienie niczego - dodał Francuz.
Datsun będzie konkurować z Ladą AwtoWAZ, ale Saigot wyjaśnił, że obie marki będą celować na różnych klientów, bo Datsun nastawia się na kupujących samochód po raz pierwszy.