GECAS wyjaśniła, że zamówienie dotyczy samolotów B737-800 obecnej generacji i B737 , MAX, oszczędniejszej i unowocześnionej wersji, która pojawi się na rynku w 2017 r.

W październiku 2012 GECAS zamówiła 75 B737 MAX, 10 obecnych B737-800 i zastrzegła opcję kupna dalszych 15 737-800.

GECAS należy do konglomeratu General Electric, który w spółce j.v. z francuską Safran produkuje silniki lotnicze,  także dla B737.  Powstała w 1993 r., gdy GE wykupił większość samolotów od zbankrutowanej firmy irlandzkiego przedsiębiorcy Tony Ryana i połączył ją z własnym działem leasingu Polaris. Większość z jej floty 1700 samolotów jest w dalszym ciągu zarządzana w Irlandii.

Kraj ten stał sie ponownie ważnym ośrodkiem finansowania zakupów po wykupieniu przez AerCap amerykańskiego konkurenta ILFC. Po sfinalizowaniu tej transakcji AerCap i GECAS będą właścicielami większości samolotów zarejestrowanych w  Irlandii, która jest atrakcyjnym krajem dla firm leasingowych z powodu podatku obrotowego 12,5 proc.  i globalnej sieci porozumień o unikaniu podwójnego opodatkowania.

Ok. 40 proc. światowych dostaw  liniom lotniczym samolotów cywilnych o wartości 100 mld dolarów rocznie odbywa się za pośrednictwem firm leasingowych w rodzaju GECAS, które pobierają miesięczne opłaty za ich wynajmowanie i zaliczki na główne przeglądy.