Kończą się prace przy najtrudniejszej części przedsięwzięcia – budowie tunelu prowadzącego do dworca. Blisko dwukilometrowy podziemny odcinek prowadzący od ulicy Niciarnianej do nowobudowanej stacji jest już gotowy w 90 procentach. Zakończył się montaż szyn, trwa montaż urządzeń sterowania ruchem oraz budowa ostatniego 155-metrowego odcinka tunelu pod ulicą Kopcińskiego. Cały tunel ma 1,7 km długości i kończy się 16,5 m pod ziemią. Budowa okazała się wyjątkowo trudna ze względu na obecność wód podziemnych.
Na dworcu zakończyło się już szklenie trzech kopuł, przez które światło słoneczne będzie docierało na najniżej położony poziom peronów. W hali głównej, 16 metrów pod ziemią, są już perony. Trwa montaż instalacji odwodnieniowej, wentylacyjnej oraz przeciwpożarowej. Pierwsze pociągi techniczne wjadą na dworzec pod koniec roku.
Budynek dworca ma 3 poziomy. Na parterze znajdzie się 8 przystanków autobusowych i dworzec tramwajowy z 4 peronami. Na drugim poziomie, 8 metrów pod ziemią, jest dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi oraz pomieszczeniami biurowymi. Dla pasażerów powstanie wielostanowiskowy przystanek autobusów międzymiastowych. Na trzecim poziomie, 16,5 metra pod powierzchnią, zaplanowano stację kolejową z czterema peronami i ośmioma torami oraz 960 miejsc parkingowych.
Po zakończeniu robót w końcu tego roku rozpoczną się testy i próby eksploatacyjne. Ich wyniki zadecydują o terminie uruchomienia regularnych połączeń. Przewiduje się, że przez dworzec będzie się przewijać kilkadziesiąt tysięcy pasażerów dziennie. Jadące stamtąd pociągi do Warszawy pokonają trasę w czasie nie dłuższym niż 70 minut.
Wartość całego projektu to 1,75 mld złotych. PKP Polskie Linie Kolejowe. podpisały umowę na dofinansowanie inwestycji ze środków unijnych. Prace współfinansowane przez UE zostaną wykonane i rozliczone w tym roku. Część inwestycji realizowana przez samorząd również uzyskała unijne wsparcie.