Reklama

VW: kryzysowe spotkanie kierownictwa

Prezes Volkswagena Matthias Müller zwołał spotkanie menedżerów wyższego szczebla koncernu, na którym przedstawi dalsze kroki związane z aferą "dieselgate".

Aktualizacja: 15.10.2015 12:17 Publikacja: 15.10.2015 12:08

VW: kryzysowe spotkanie kierownictwa

Foto: Bloomberg

W siedzibie Porsche w Lipsku 400 menedżerów wyższego szczebla koncernu zostanie poinformowanych przez prezesa o dalszych krokach w sprawie skandalu z manipulacją wynikami kontroli emisji spalin w silnikach diesla. Müller ma tez przedstawić wyniki wewnętrznego śledztwa w VW oraz omówić sytuację finansową firmy, a także program przywoławczy samochodów z silnikami diesla.

Prezes Skody opuszcza koncern

Tymczasem niemieckie media poinformowały wczoraj, że Winfried Vahland - dotychczasowy prezes Skody - nie zostanie jednak szefem amerykańskiego oddziału Volkswagena - obejmującego region USA, Kanady i Meksyku. Vahland nie tylko nie obejmie nowego stanowiska, ale postanowił też odejść z koncernu. Według oficjalnego stanowiska Volkswagen Group jego decyzja jest spowodowana "różnicą zdań na temat organizacji nowej grupy w regionie".

Niemiecka prasa pisze, że odejście Vahlanda - autora sukcesu Skody - to duży cios dla VW Group.

Jednocześnie przedstawiciele koncernu zaprzeczyli doniesieniom niemieckiego tygodnika "Der Spiegel" jakoby w manipulacje zamieszanych było 30 menedżerów VW. - Ta liczba jest całkowicie bezpodstawna - powiedział agencji Reutera rzecznik prasowy firmy. "Spiegel" powoływał się na śledztwo przeprowadzone przez firmę prawniczą Jones Day oraz na wyniki dochodzenia przeprowadzonego przez VW i informował, że należy spodziewać się kolejnych dymisji wśród wyższego managementu.

W ubiegłym miesiącu EPA poinformowała, że w swych samochodach z silnikami Diesla Volkswagen instalował zabezpieczenia przed nadmierną emisją tlenków azotu podczas testów. Ujawnienie tego faktu wywołało najpoważniejszy od wielu lat skandal w globalnej branży motoryzacyjnej, a Volkswagenowi grożą teraz w USA wielomiliardowe kary.

Reklama
Reklama

Oprogramowanie wyłączało system neutralizacji tlenków azotu podczas normalnej eksploatacji samochodu i włączało go w razie rozpoznania, że silnik poddawany jest testom. Volkswagen przyznał się, że wykorzystał takie rozwiązanie łącznie w około 11 mln samochodów na świecie, z których około 8 mln sprzedano w państwach Unii Europejskiej, w tym 2,8 mln w Niemczech.

Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Elektryfikacja flot do 2030? Australia odcina młodych od social mediów
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama