Okres powakacyjny to dla banków tradycyjnie czas intensywnych promocji i udoskonalania oferty. W tym roku szczególnie, ponieważ jesienią mają wystartować dwaj nowi gracze w tej branży: Alior Bank i Allianz Bank, które już na wstępie mają zaproponować klientom kompleksową ofertę. Alior Bank już rozpoczął działania marketingowe, m.in. za pomocą internetowych ankiet, które badają potrzeby potencjalnych klientów. Docelowo bank chce pozyskać 1 mln klientów, a Allianz Bank liczy na 300 tys. klientów w perspektywie trzech lat.
Wizja wejścia nowych konkurentów powoduje, że niektóre banki już ruszyły z intensywną promocją, nie czekając na koniec wakacji. – Spodziewam się, że w jesiennych kampaniach reklamowych banków będą dominować produkty depozytowe – uważa Dariusz Kowalski, dyrektor zarządzający domu mediowego EquinoxMedia. Potwierdza to przykład ING Banku Śląskiego, który w poniedziałek ruszył z nową kampanią reklamową lokaty terminowej.
ING Bank od kilku lat jest w czołówce banków pod względem wydatków na reklamę. Według danych Expert Monitora (nieuwzględniających rabatów) w I połowie tego roku przeznaczył na ten cel prawie 29 mln zł. Większość pytanych przez nas banków zapowiada, że najbardziej promowanymi produktami będą lokaty oraz strukturyzowane produkty oszczędnościowe. Plany odświeżenia oferty depozytowej mają m.in. ING Bank, Getin Bank, Polbank, Citi Handlowy, Millennium Bank, BZ WBK, MultiBank, Pekao, a także Dominet Bank.
– Już niedługo pojawią się u nas nowe fundusze inwestycyjne i produkty strukturyzowane – zapowiada Angelika Zaborowska z Departamentu Produktów Detalicznych i Mikroprzedsiębiorstw Dominet Banku. Nacisk na produkty depozytowe wiąże się przede wszystkim z tym, że banki potrzebują środków na finansowanie akcji kredytowej. Już od września ubiegłego roku wartość kredytów udzielonych przez banki jest wyższa niż wartość zebranych przez nie depozytów. Nie oznacza to jednak, że banki ograniczają się tylko do tej grupy produktów.
Lukas Bank już rozpoczął kampanię reklamową swojej pożyczki gotówkowej, która potrwa do końca września, a BZ WBK już 1 września wystartuje z nową kampanią reklamową kredytu gotówkowego. W spocie po raz drugi weźmie udział brytyjski aktor John Cleese. – Tym razem będzie to reklama nakręcona w konwencji teleturnieju – zdradza Grzegorz Adamski z BZ WBK.