Wczoraj Komisja Nadzoru Finansowego udzieliła im tzw. licencji operacyjnej. Alior Bank ma bardzo ambitne plany i chce w ciągu trzech lat zdobyć od 2 do 4 proc. rynku oraz pozyskać milion klientów. W tym okresie bank otworzy 200 oddziałów i ponad 400 agencji. Docelowo będzie zatrudniał 3500 osób.
Allianz Bank, który ma wystartować pod koniec października, ma nieco skromniejsze cele. – Chcemy w ciągu dwóch – trzech lat pozyskać 300 tys. klientów – zapowiada Paweł Dangel, szef Grupy Allianz Polska.
Wejście dwóch nowych graczy na rynek konkurencja odczuwa już od kilku miesięcy. Zwłaszcza w przypadku Alior Banku, który ostro konkurował o najlepszych fachowców na rynku. Bank już teraz zatrudnia 1300 osób, które pochodzą z 33 polskich i zagranicznych instytucji finansowych. W tej grupie jest 870 doradców klienta. Allianz Bank zatrudnia już 600 osób, ale do sprzedaży swoich produktów będzie angażował także 1 tys. spośród 6 tys. agentów ubezpieczeniowych grupy Allianz Polska.
Alior Bank zamierza być bankiem uniwersalnym i na starcie będzie działał poprzez kilkadziesiąt placówek w 50 największych miastach oraz przez osiem centrów biznesowych. Zapowiada, że jego oddziały będą bardzo nowoczesne, wyposażone m.in. w monitory projekcyjne, ekrany plazmowe i ekrany dotykowe. Bank stawia zarówno na klientów indywidualnych, jak i biznesowych, dlatego oprócz rachunków, lokat, kredytów zaoferuje obsługę krajowych i zagranicznych transakcji i płatności handlowych, a po uzyskaniu zezwolenia KNF chce uruchomić także biuro maklerskie.
– Będziemy konkurować zarówno ceną produktów oraz jakością obsługi, jak i sprawnymi procesami kredytowymi. Wraz z rozpoczęciem działalności ruszy zakrojona na szeroką skalę kampania reklamowa obejmująca różne media: od telewizji i radia przez prasę i Internet – zapowiada Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku (wcześniej m.in. wiceprezes Banku BPH). Nie ukrywa, że jego bank będzie walczył przede wszystkim o pozyskanie tych klientów, którzy już korzystają z usług innych banków, choć chce pozyskać także tych dopiero zaczynających korzystać z usług finansowych.