Wchodzą dwaj nowi gracze

Alior i AlLianz bank dostały zgodę na rozpoczęcie działalność. Razem chcą pozyskać 1,3 mln klientów, z czego większość od konkurentów

Publikacja: 02.09.2008 05:21

Wchodzą dwaj nowi gracze

Foto: Rzeczpospolita

Wczoraj Komisja Nadzoru Finansowego udzieliła im tzw. licencji operacyjnej. Alior Bank ma bardzo ambitne plany i chce w ciągu trzech lat zdobyć od 2 do 4 proc. rynku oraz pozyskać milion klientów. W tym okresie bank otworzy 200 oddziałów i ponad 400 agencji. Docelowo będzie zatrudniał 3500 osób.

Allianz Bank, który ma wystartować pod koniec października, ma nieco skromniejsze cele. – Chcemy w ciągu dwóch – trzech lat pozyskać 300 tys. klientów – zapowiada Paweł Dangel, szef Grupy Allianz Polska.

Wejście dwóch nowych graczy na rynek konkurencja odczuwa już od kilku miesięcy. Zwłaszcza w przypadku Alior Banku, który ostro konkurował o najlepszych fachowców na rynku. Bank już teraz zatrudnia 1300 osób, które pochodzą z 33 polskich i zagranicznych instytucji finansowych. W tej grupie jest 870 doradców klienta. Allianz Bank zatrudnia już 600 osób, ale do sprzedaży swoich produktów będzie angażował także 1 tys. spośród 6 tys. agentów ubezpieczeniowych grupy Allianz Polska.

Alior Bank zamierza być bankiem uniwersalnym i na starcie będzie działał poprzez kilkadziesiąt placówek w 50 największych miastach oraz przez osiem centrów biznesowych. Zapowiada, że jego oddziały będą bardzo nowoczesne, wyposażone m.in. w monitory projekcyjne, ekrany plazmowe i ekrany dotykowe. Bank stawia zarówno na klientów indywidualnych, jak i biznesowych, dlatego oprócz rachunków, lokat, kredytów zaoferuje obsługę krajowych i zagranicznych transakcji i płatności handlowych, a po uzyskaniu zezwolenia KNF chce uruchomić także biuro maklerskie.

– Będziemy konkurować zarówno ceną produktów oraz jakością obsługi, jak i sprawnymi procesami kredytowymi. Wraz z rozpoczęciem działalności ruszy zakrojona na szeroką skalę kampania reklamowa obejmująca różne media: od telewizji i radia przez prasę i Internet – zapowiada Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku (wcześniej m.in. wiceprezes Banku BPH). Nie ukrywa, że jego bank będzie walczył przede wszystkim o pozyskanie tych klientów, którzy już korzystają z usług innych banków, choć chce pozyskać także tych dopiero zaczynających korzystać z usług finansowych.

Inwestor banku, grupa Tassara International, wykłada na ten projekt 1,5 mld zł i właśnie taką kwotą został zasilony kapitał własny banku. Z kolei Allianz Bank ma nieco inną strategię i będzie bankiem detalicznym z produktami dla klientów indywidualnych oraz osób prowadzących działalność gospodarczą. W jego oddziałach będą także dostępne produkty ubezpieczeniowe i inwestycyjne oferowane przez spółki grupy Allianz w Polsce.

Obydwa banki przed startem wnikliwie badały rynek: Allianz Bank skorzystał z usług instytutu badawczego Pentor, który przeprowadzał badania wśród klientów grupy. Według podanych wyników aż 80 proc. z nich zadeklarowało zainteresowanie produktami bankowymi Allianz Banku. Z kolei Alior zorganizował 100 spotkań, w których uczestniczyło 2,3 tys. osób, i przeprowadzał ankiety w Internecie, w których wzięło udział ponad 48 tys. uczestników.

Analitycy są zgodni, że w Polsce jest jeszcze miejsce dla nowych graczy na rynku, choć obecna sytuacja jest nieco trudniejsza niż np. dwa lata temu, gdy startował Polbank. Oddział greckiego EFG Eurobanku pokazał, że nawet na relatywnie nasyconym rynku można zostać liczącym się graczem. Po dwóch i pół roku od rozpoczęcia działalności ma ponad 300 oddziałów, a jego aktywa na koniec drugiego kwartału 2008 roku wyniosły ponad 4 mld euro.

Wczoraj Komisja Nadzoru Finansowego udzieliła im tzw. licencji operacyjnej. Alior Bank ma bardzo ambitne plany i chce w ciągu trzech lat zdobyć od 2 do 4 proc. rynku oraz pozyskać milion klientów. W tym okresie bank otworzy 200 oddziałów i ponad 400 agencji. Docelowo będzie zatrudniał 3500 osób.

Allianz Bank, który ma wystartować pod koniec października, ma nieco skromniejsze cele. – Chcemy w ciągu dwóch – trzech lat pozyskać 300 tys. klientów – zapowiada Paweł Dangel, szef Grupy Allianz Polska.

Pozostało 86% artykułu
Banki
Ludwik Kotecki, RPP: Adam Glapiński złamał naszą dżentelmeńską umowę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Banki
Były prezes państwowego banku chińskiego idzie do więzienia
Banki
Kolejna awaria w największym polskim banku w ciągu dwóch dni
Banki
Bank centralny Rosji wspomaga wojnę Putina
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Materiał Promocyjny
Click to Pay podbija polski rynek - Mastercard rozszerza nowy standard płatności kartą w internecie