- Nie mam wątpliwości, że oferta publiczna akcji Banku Pocztowego odbędzie się zgodnie z planem, czyli na początku października - mówi Andrzej Halicki, minister administracji i cyfryzacji. Wielkość emisji nie jest jeszcze znana, ale w strategii banku widnieje zapis mówiący o potrzebie dokapitalizowania w wysokości 200 mln zł, które wzmocniłyby akcję kredytową.
- Chcemy jak najszybciej doprowadzić do debiutu. Konsekwentnie poprawiamy wyniki i już obecny kapitał gwarantuje szybszy rozwój Banku Pocztowego niż średnia rynkowa (portfel kredytowy w Polsce rośnie o ok. 7 proc.) , ale pozyskane z giełdy środki pozwolą na przyspieszenie - mówi Szymon Midera, prezes Banku Pocztowego. Podkreśla unikalny model biznesowy banku, którym jest strategiczne partnerstwo z Pocztą Polską, pozwalające wykorzystać potencjał pocztowej grupy (wyłączny dostęp do sieci sprzedaży Poczty Polskiej poprzez 7,4 tys. placówek w tym ponad 4,6 tys. dystrybuujących produkty bankowo-ubezpieczeniowe).