Czy poleciłeś kiedyś swój bank?

Instytucje finansowe muszą poprawiać obsługę, by utrzymać klientów. Coraz częściej prowadzą zaawansowane badania, a nawet neuromarketing.

Aktualizacja: 30.05.2016 06:11 Publikacja: 29.05.2016 21:00

Aż 41 proc. Polaków poleciłoby swój bank innym. Z badań Boston Consulting Group wynika, że najbardziej aktywna na tym polu jest grupa najmłodszych użytkowników usług bankowych, w wieku 18–24 lata. Tu aż 23 proc. osób rekomenduje swój bank, nawet gdy nie są o to pytani, a 65 proc. poleciło, gdy zostali zapytani.

Jednak to nie o nich najmocniej będą konkurować banki. Największym wyzwaniem są najbardziej dochodowi klienci – czyli osoby w wieku 35–44 lata. A w tej grupie zaledwie 21 proc. klientów rekomenduje swój bank, z czego tylko 12 proc. poleca nawet, gdy nie są o to pytani.

Pozostało 84% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Banki
Te banki z UE nie chcą rozstać się z Rosją. Pazerność zamiast etyki
Banki
Alior Bank szuka nowego prezesa. Miotła w zarządzie
Banki
Ostatnie ostrzeżenie Białego Domu. Raiffeisen bliski utraty amerykańskiego rynku
Banki
Mirosław Czekaj, p.o. prezesa BGK: Rola naszego banku w rozwoju Polski może być większa
Banki
PZU rozbija ostatni bastion Ziobry. Czystki w zarządzie Alior Banku