Luigi Lovaglio, wiceprezes Pekao SA, który odpowiada za fuzję banków, liczy, że sąd zarejestruje podział BPH 30 listopada. Od tego momentu Pekao SA i część BPH zaczną działać pod jednym szyldem. Żeby klienci zobaczyli to jak najszybciej, w pierwszy weekend grudnia zostanie zmieniona wizualizacja oddziałów BPH, które zostaną przyłączone do Pekao SA.
Zmieni się nie tylko oznakowanie placówek, ale także 600 bankomatów. Bank przygotował na tę okazję 40 tys. specjalnych plakatów, 3,5 mln broszur dla klientów. Zmiana wyglądu ma kosztować 10 – 20 mln zł. – W grudniu zaczniemy intensywną kampanię reklamową, największą, jaką kiedykolwiek przeprowadził nasz bank – mówi Luigi Lovaglio. Pekao SA wyda na nią 12 – 18 mln zł.
Po połączeniu nowe Pekao SA będzie miało potężną sieć sprzedaży liczącą 1059 placówek. Jednak ta liczba nie satysfakcjonuje zarządu. – W niektórych regionach będziemy numerem jeden, np. w Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Szczecinie, Lublinie. Na drugim miejscu znajdziemy się m.in. w Poznaniu, Gdańsku, Łodzi, na trzecim w Katowicach – mówi Luigi Lovaglio. – Tam, gdzie nie będziemy liderem, planujemy otwieranie nowych placówek. W pierwszej kolejności – w południowo-zachodniej Polsce.
Pekao SA 30 listopada będzie miał 5 mln klientów detalicznych (z BPH przejdzie ok. 1,3 mln klientów indywidualnych) i 15,5 tys. korporacyjnych. Nowi klienci indywidualni, którzy przyjdą z BPH, dostaną od razu nowe karty debetowe i kredytowe.
Natomiast w BPH po podziale zostanie ok. 650 tys. klientów indywidualnych (wszystkie duże i średnie firmy zabiera Pekao SA). – Odbudujemy pion korporacyjny, a także działalność leasingową – mówi Józef Wancer, prezes BPH. Z przygotowaniem nowej trzyletniej strategii musi poczekać, aż kierowaną przez niego spółkę przejmie amerykański GE Money Bank, co stanie się najprawdopodobniej w pierwszym kwartale przyszłego roku. Na razie w zarządzie BPH zasiadają osoby, które wkrótce wejdą w skład kierownictwa Pekao SA. Również w radzie nadzorczej banku są przedstawiciele Pekao SA, banku, który za kilka miesięcy będzie jednym z głównym konkurentów BPH.