fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Nagana lub upomnienie niezależnie kiedy było naruszenie

Pracownik samorządowy musi zawiadomić pracodawcę o tym, że prowadzi działalność gospodarczą. Ma na to 30 dni od jej startu. Brak takiego pisma upoważnia szefa do ukarania go
- Pracownik jednostki samorządowej nie złożył oświadczenia o podjęciu działalności gospodarczej. Twierdzi, że zapomniał. Sama działalność nie ma zaś najmniejszego związku z jego obowiązkami służbowymi i zakresem zadań naszej jednostki. Czy za to, że nie złożył oświadczenia, musimy nałożyć karę porządkową, skoro w tym wypadku niedopatrzenie jest małe i nie wpływa także na pracę tej osoby? – pyta czytelnik.Co do zasady ustawa z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU nr 223, poz. 1458 ze zm.) nie zakazuje prowadzenia im działalności gospodarczej. Ograniczenie takie może wynikać z przepisów szczególnych. Związane może być też z charakterem konkretnej działalności.Pracownikowi samorządowemu zatrudnionemu na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym nie wolno wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w zakresie obowiązków służbowych, wywołujących ...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA