fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media

Chamstwo znika z radia

Fotorzepa, Piotr Bławicki Piotr Bławicki
Artur Grabek
Magdalena Lemańska
Po rasistowskich żartach o Ukrainkach zarząd Eski Rock zdjął program Kuby Wojewódzkiego i Michała Figurskiego
Tym razem nie skończy się na upomnieniu czy kilkudziesięciu tysiącach kary. Program „Poranny WF" Michała Figurskiego i Kuby Wojewódzkiego został zdjęty z anteny Radia Eska Rock. Decyzję podjął wczoraj zarząd stacji. Program znika, bo dwaj celebryci kilkanaście dni temu w wyjątkowo chamski sposób szydzili z Ukrainek. Figurski stwierdził nawet, że zgwałciłby sprzątającą u niego Ukrainkę, gdyby była ładniejsza.
Dodatkowo zarząd stacji przeprosił za skandaliczny występ prezenterów. Sprawa jest poważna, bo Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wcześniej dwukrotnie karała radiostację za rasistowskie żarty  Wojewódzkiego i Figurskiego na temat Alvina Gajadhura, rzecznika prasowego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. KRRiT dziś zajmie się sprawą dziennikarzy. Za szerzenie ksenofobii ma prawo odebrać stacji koncesję na nadawanie.
Ale zachowanie celebrytów może się też odbić na zyskach stacji. Jak ustaliła „Rz", wiele firm przyznaje, że nie będzie reklamować się w programach, które przekraczają normy społeczne.
Rzecznik Kompanii Piwowarskiej zapewnił „Rz", że firma nie będzie promowała się tam, gdzie obecne są treści rasistowskie. Audycji Wojewódzkiego i Figurskiego w kontekście przyszłych kampanii reklamowych przyjrzy się też Carlsberg. Sprawy nie komentują Play i Orange, ale wczoraj UEFA nie dopuściła Figurskiego do zapowiadania czwartkowego półfinałowego meczu Euro 2012.
Medioznawcy przekonują, że KRRiT powinna wywierać większą presję na wydawców i dotkliwiej ich karać. Tak, aby ewentualne zyski z reklam nie kompensowały ich strat z tytułu kar.
W tym kontekście rozczarowuje postawa tygodnika „Polityka", który zwykle piętnuje rasizm, jednak drukuje teksty Wojewódzkiego. Szef działu kultura Zdzisław Pietrasik odpowiedział „Rz", że audycja Wojewódzkiego ma charakter kabaretowy i w redakcji nie było rozmowy o reakcji na tę sytuację.
Prawdziwą presję na media są jednak w stanie wywrzeć reklamodawcy. Na przykład  do kasy TVN od marca do maja tego roku za reklamy lokowane w bloku show Wojewódzkiego sześciu największych klientów wpłaciło ponad 3 mln zł. W tym czasie program ściągnął około setki reklamodawców. W Radiu Eska Rock najdroższy czas reklamowy ulokowany jest w czasie audycji „Poranny WF".
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA