fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Rozdano nagrody za najlepsze kampanie reklamowe świata

materiały prasowe
Magdalena Lemańska
Grand Prix w za reklamę prasową dostała kampania Benettona, w której wykorzystane zostały fotomontaże pokazujące całujących się najgłośniejszych światowych polityków - zobacz nagrodzone prace
Na najważniejszym festiwalu reklamowym świata w Cannes jurorzy przyznali w tym roku  18 grand prix w 16 kategoriach najbardziej wyróżniającym się kampaniom reklamowym na całym świecie.

Wybrane prace nagrodzone w Cannes:

Benetton
Kontrowersyjną kampanię znanego z bulwersujących pomysłów na promocję Benettona przygotowaną przez włoską agencję reklamową Fabrica Treviso, potępiły Watykan (w wyniku czego usunięto z niej zdjęcie przedstawiające papieża Benedykta XVI całującego przywódcę egipskich sunnitów, Ahmeda al-Tajeba) i Biały Dom (ale zdjęcie Baracka Obamy całującego prezydenta Wenezueli Hugo Chaveza zostało i jest jednym z flagowych fotomontaży tej kampanii).

Tytanowe Grand Prix dla Nike

Tytanowe grand prix, które jest przyznawane za najlepszą kampanię zintegrowaną na świecie, powędrowało w tym roku do nowojorskiej agencji R/GA za kampanię wymyśloną dla Nike. Firma stworzyła opaskę na rękę Nike+ Fuelband, która – zintegrowana ze sprzętem sportowym - pozwala nie tylko na mierzenie spalonych kalorii, ale też na śledzenie ogólnej kondycji organizmu w oparciu o informacje na temat jego dziennej aktywności. – Poprzedni produkt, Nike+, był stworzony dla biegaczy. Nike+ Fuelband to rozwiniecie tego projektu w projekt masowy. To potężny pomysł – oceniał cytowany przez amerykański magazyn „Advertising  Age" przewodniczący jury, Rob Reilly , szef kreacji i partner w CP&B.

Laury za rozmach i pomysłowość

Wśród nagrodzonych ciekawostek jest też pierwsze w historii grand prix przyznane w kategorii branded kontent& entertainment. Głośna w USA kampania Chipotle –  sieci restauracji typu fast food oferującej meksykańską kuchnię – zwyciężyła rozmachem, z jakim zaczęła się reklamować, stawiając na cały szereg akcji mający przekonać jej klientów, że w Chipotle sprzedaje się wyłączni zdrowe jedzenie. Stworzono fundację i całą internetowa platformę, na której klienci mogli oglądać, jak powstaje jedzenie wykorzystywane w tej sieci. W akcje włączyła się grupa Coldplay, której przeboje były wykorzystywane w kreskówce pokazującej życie farmera.
Bardzo ciekawą kampanią  jest tez nagrodzona grand prix w kategorii design praca wykonana dla Austria Solar przez monachijską agencję Serviceplan Munich. Stworzono roczny raport  na temat energii słonecznej opracowywany przez firmę na papierze, na którym przeczytac można go było tylko w świetle słońca.

Tylko jedna polska agencja wróci z nagrodami

Polskie agencje wypadły w tym roku w Cannes bardzo skromnie. Z nagrodami (ale za to aż trzema) wróci do kraju tylko jedna z nich - DDB Warszawa. Kampania zorganizowana przez tę firmę dla McDonald's na Dworcu Centralnym w Warszawie zdobyła brązową statuetkę w kategorii promo&activation lions oraz dwa srebrne lwy w kategorii media lions za najlepsze użycie reklamy zewnętrznej oraz w podkategorii sprzedaż i e-handel.
Na ścianie dworca pojawiła się elektroniczna tablica z godzinami odjazdu pociągów, która dodatkowo sugerowała pasażerom, co w tym czasie zdążą zjeść w pobliskim McDonald'sie. Obok godzin odjazdu można więc było zobaczyć np. w dodatkowej kolumnie informacyjnej ikonkę napoju, hamburgera czy frytek albo wszystkie razem, oznaczające większy posiłek, jeśli do odjazdu pozostało więcej czasu.
Polacy - Piotr Chrobot i Piotr Osiński z agencji Interactive Solutions/Saatchi & Saatchi Digital - zdobyli tez złotą nagrodę  w konkursie Young Lions (w kategorii cyber) , w którym o nagrodę walczyło 38 zespołów z całego świata.  Konkurs jest organizowany dla najmłodszych specjalistów (do 28 roku życia) i polega na stworzeniu kampanii na zadany temat (w tym roku zadanie dotyczyło zwrócenia uwagi na problem braku dostępu do wystarczającej liczby szczepionek w krajach rozwijających się).
Wszystkich prac z Polski zgłoszono w tym roku w Cannes 152. Wszystkich tegorocznych zgłoszeń było aż 34,3 tys., a nadeszły z 87 krajów świata To rekordowo dużo i o 19 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wybrane prace nagrodzone w Cannes:

Benetton
 
Źródło: ekonomia24
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA