fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Trudno będzie zwrócić chybiony prezent

Klient nie może żądać, aby sprzedawca przyjął zwrot towaru i oddał mu pieniądze. Więcej praw mają kupujący w Internecie
Nie wszystkie prezenty pod choinką były trafione. Wolimy więc oddać niechciane książki, płyty z muzyką, perfumy, ubrania, sprzęt RTV i AGD. Denerwujemy się, że sprzedawcy nie chcą ich przyjąć. Niestety, mają prawo odmówić, bo obecnie nie ma przepisu, który nakazuje przyjmowanie zwrotów i wypłacanie pieniędzy. – Kłopoty ze zwrotem towarów to jeden z największych problemów w pierwszych dniach po Bożym Narodzeniu – ocenia Grażyna Rokicka, prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.Dużo osób pamięta, że kiedyś przepisy pozwalały w ciągu pięciu dni od dokonania zakupu na zwrot towaru, i to nawet bez podawania przyczyny. Przywilej ten obowiązywał również w zwykłych, tradycyjnych sklepach. Od wielu lat jednak stracił moc prawną. – Nowe przepisy z 2002 r. już go nie zawierają, a to oznacza, że zwrot pełnowartościowego produktu jest bardzo trudny – podkreśla Małgorzata Cieloch, rzecznik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.Chodzi o ustaw...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA