Wznawiając działalność też trzeba mieć kasę fiskalną

Podatnik, który zlikwidował działalność gospodarczą, a po jakimś czasie zarejestrował kolejną, powinien rejestrować sprzedaż na rzecz osób fizycznych przy użyciu kasy fiskalnej od pierwszej takiej transakcji.
Takiego wyjaśnienia udzielił naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Łódź-Bałuty (sygn. I USB III/436/102/ 2005/kk), do którego zwróciła się o interpretację podatniczka prowadząca do lutego 2002 r. indywidualną działalność gospodarczą jako osoba fizyczna. Do ewidencjonowania obrotów i kwot podatku należnego używała wówczas kasy fiskalnej. Po zlikwidowaniu firmy złożyła zgłoszenie o zaprzestaniu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu, a w marcu 2002 r. pracownik urzędu skarbowego sporządził protokół z odczytania zawartości pamięci kasy.Następnie przez kilka lat podatniczka była zatrudniona na umowę o pracę i nie prowadziła żadnej własnej działalności. Gdy postanowiła rozpocząć ją ponownie, zwróciła się do urzędu skarbowego o wyjaśnienie, czy powinna również automatycznie rozpocząć ewidencjonowanie sprzedaży na rzecz osób fizycznych z użyciem kas, czy też może z tym zaczekać, aż wysokość jej obrotów przekroczy 20 tys....
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL