Kartki świąteczne nie są kosztem firmy

Prof. Witold Modzelewski, prezes Instytutu Studiów Podatkowych
Nieznane
Rz: Od początku roku obowiązują przepisy całkowicie wykluczające z kosztów podatkowych wydatki na reprezentację. Jakie są ich praktyczne skutki?Witold Modzelewski: Cały czas ujawniają się nowe konsekwencje tej nowelizacji ustaw o podatkach dochodowych. Ostatnim przykładem są kartki świąteczne do kontrahentów. Jeśli uznamy, że spełniają one funkcje reprezentacji, to wydatki związane z ich kupnem i przesłaniem nie mogą być zaliczone do kosztów podatkowych. Gdy kartki mają jednocześnie charakter reklamowy, mogą być kwalifikowane jako koszt uzyskania przychodu.Jak to wygląda w praktyce? Czy należy uznać, że są to wydatki na reprezentację, czy na reklamę?Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Gdy służyły celom reklamowym i zostały zaopatrzone w widoczne logo, to można zaliczyć te wydatki do kosztów. Jeśli jednak jest ono umieszczone w sposób nierzucający się w oczy lub nie ma go w ogóle, to kartki mają charakter najwyżej reprezentacyjny. W prakt...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL