Firmy nie będą mamiły klientów tanimi chwytami w reklamie

Handlarze i usługodawcy nie będą mogli stosować wielu popularnych obecnie trików mających przyciągnąć klienta. Tak wynika z rządowego projektu ustawy o nieuczciwych praktykach handlowych
Pierwsze czytanie projektu odbyło się wczoraj w Sejmie. Nowe przepisy obejmą nie tylko zarejestrowanych przedsiębiorców, ale również tych, którzy działają na czarno. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów tłumaczy, że inaczej w wielu wypadkach konsumenci w praktyce nie byliby chronieni przed nadużyciami.Co będzie zakazane? - Chodzi np. o informowanie o wygranej z podaniem numeru telefonicznego o podwyższonej płatności, zachęcanie do zakupu produktów odchudzających, które jednak nie dają takiego efektu - wyliczał w Sejmie Jarosław Król, wiceprezes UOKiK. Nowe przepisy mają też zakazać systemów typu piramida, złego sposobu podawania ceny (np. sugerowania w reklamach, że produkt można kupić bez VAT), łamania kodeksu dobrych praktyk podpisanego przez firmę, chwalenia się certyfikatami, których w rzeczywistości się nie ma albo które w ogóle nie istnieją, handlu systemami, które mają zwiększyć szansę na wygrane w grach losowych.Firmy nie będą mogły r...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL