Konsumenci

Przed reklamacją zadzwoń po poradę

Kilkaset osób dziennie dzwoni na bezpłatną infolinię po poradę, jak załatwić reklamację towaru lub usługi, odstąpić od nieudanej transakcji lub usunąć z umów zakazane klauzule
W ciągu dziesięciu miesięcy działania specjalnego telefonu "Halo, Konsument" pomoc prawną pod numerem 0-800-800-008 otrzymało prawie 34 tys. osób. Zainteresowani mogą dzwonić od poniedziałku do piątku w godzinach 9 -17. Prawnicy specjalizujący się w prawie konsumenckim udzielają porad prawnych, podpowiadają, jak napisać reklamację, wygrać sprawę z nieuczciwym sprzedawcą.
- Wielu konsumentów pyta o podstawowe sprawy, dla nich złożenie standardowej reklamacji jest bardzo trudne - mówi Grażyna Rokicka, prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich prowadzącego infolinię. Patronem medialnym telefonu jest "Rz". Choć infolinia odniosła olbrzymi sukces, teraz musi walczyć o przetrwanie, bo pod koniec października skończą się pieniądze z UE przyznane na jej działalność. Potrzeba ok. 55 tys. zł miesięcznie. Inaczej trzeba będzie wprowadzić drobną odpłatność za porady. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Marek Niechciał obiecuje pomóc w uzyskaniu funduszy, ale ostateczna decyzja należy do resortu finansów. Rokicka chciałaby też, aby można było łączyć się z infolinią z telefonów komórkowych.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL