O podobieństwie znaków decyduje ogólne wrażenie

Teleaudio jest tak podobny do audiotele, znaku używanego przez Telewizję Polską, że może wprowadzać odbiorców w błąd -orzekł Naczelny Sąd Administracyjny. Urząd Patentowy mógł go z tego powodu unieważnić.
Do unieważnienia prawa do znaku towarowego teleaudio, przyznanego spółce z o.o. Teleaudio z Warszawy, doprowadziła TVP. Już od 1995 r. używa ona dwóch znaków: słownego oraz słowno-graficznego, z elementem audiotele. Jako pierwsza uruchomiła w marcu 1995 r. system audiotekstowy, nadając mu nazwę audiotele, wymyśloną przez pracowników. Usługa audiotekstowa polega m.in. na organizowaniu konkursów dla telewidzów.Rok później spółka Teleaudio świadomie skopiowała grafikę znaku TVP, którego centralną częścią jest aparat telefoniczny -zarzucała TVP. Spółka broniła się, że zarejestrowany przez nią znak teleaudio nie jest podobny do znaku TVP. Przeznaczony jest dla innych odbiorców i nie narusza praw majątkowych TVP.Urząd Patentowy unieważnił rejestrację. Oba znaki są przeznaczone dla tego samego rodzaju usług: imprez artystycznych, estradowych i edukacyjnych. Są też łudząco podobne - stwierdził. W obu centralnym punktem jest aparat telefoniczny z okrągłą tarczą; w...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL