fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Edukacja

Flota Akademii Morskiej w Gdyni

„Dar Młodzieży”
Rzeczpospolita
Do wykształcenia dobrego nawigatora, mechanika czy elektryka nie wystarczy teoretyczna wiedza, dlatego do praktycznej nauki zawodu i morskiego obycia Akademia Morska ma dwa statki szkolne: „Dar Młodzieży” i „Horyzont II”
Dar Młodzieży” to trzymasztowa fregata będąca od 4 lipca 1982 roku flagową jednostką armatora – Akademii Morskiej w Gdyni, zbudowaną w Stoczni Gdańskiej według projektu inż. Zygmunta Chorenia.
Praktyki morskie odbywają na niej studenci obu polskich uczelni morskich: z Gdyni i Szczecina. W ramach międzynarodowej wymiany naukowej żagle na fregacie podnosili również studenci uczelni morskich Francji, Niemiec, Norwegii, Portugalii, Grecji i Wielkiej Brytanii.
W ciągu ponad 145 morskich podróży szkoleniowych jednostka przepłynęła ponad 424 tys. mil morskich, zawinęła do ponad 420 portów na pięciu kontynentach. Swój wielki rejs dookoła świata „Dar Młodzieży” pod dowództwem kpt. ż. w. Leszka Wiktorowicza odbył w 1987/1988 roku, opływając pod żaglami słynny przylądek Horn. Żaglowiec nasz to także wielokrotny uczestnik i zwycięzca regat Tall Ships” Races.
Odbywają na nim praktyki morskie przyszli nawigatorzy i mechanicy, a także studenci wszystkich pozostałych wydziałów i specjalności.
„Horyzont II” wyposażony jest w najnowocześniejsze urządzenia do współczesnej żeglugi, ma 57 miejsc dla załogi, studentów i naukowców w wygodnych kabinach. Dostosowany jest też do przewozu ładunków oraz prowadzenia badań morza – między innymi podczas regularnych podróży statku na Spitsbergen.
Pełni funkcje badawczą i dydaktyczną dla wszystkich rodzajów praktyk morskich studentów i uczniów szkół morskich (statek posiada mostek nawigacyjny oraz zespół napędowy najnowszej generacji pozwalający na prowadzenie praktyk przez nawigatorów, mechaników i elektryków/automatyków). Kabina nawigacyjna wyposażona jest w niezależne stanowiska studenckie z repetytorami urządzeń nawigacyjnych mostka. Transportowa możliwość statku to m.in. przewożenie dwóch kontenerów 20-stopowych (również chłodzonych), co pozwala na realizowanie usług w morskim transporcie międzynarodowym na rzecz zewnętrznych zleceniodawców.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA