fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Polska strzelanka trafiła w gusty światowych graczy

Marek Tymiński, prezes City Interactive, przygotowuje już kontynuację najnowszej gry spółki
Fotorzepa, Szymon Łaszewski Szymon Łaszewski
City Interactive, polski producent i dystrybutor gier komputerowych, swoim najnowszym produktem – grą „Sniper: Ghost Warrior” – przebojem wdarł się do światowej ekstraklasy
W półtora tygodnia po premierze gra znalazła się na drugim miejscu rankingu najlepiej sprzedających się gier akcji w Niemczech (na PC i konsolę Xbox). W Wielkiej Brytanii produkt dotarł na piąte miejsce, jeśli chodzi o komputery PC, i szóste na Xboksa. – W USA w sześć dni od rozpoczęcia sprzedaży nasz produkt kupiło 25 tys. graczy korzystających z konsoli Xbox i 5 tys. używających PC – mówi Marek Tymiński, prezes City Interactive. – To znacznie lepsze wyniki, niż oczekiwaliśmy – dodaje.
Spółka liczyła, że „Snipera” kupi 200 tys. klientów i taka liczba kopii trafiła na półki sklepowe na całym świecie. Założenia okazały się zbyt ostrożne. – Zakładamy, że w III kwartale grę kupi kolejne 100 tys. graczy. Pod koniec roku planujemy premierę na kolejną konsolę, co zapewni nam następnych klientów – twierdzi Tymiński. Oczekuje, że w całym roku „Snipera” kupi 400 tys. użytkowników. Dobre wyniki sprzedaży tej gry już mają przełożenie na wyniki City Interactive. W I półroczu spółka miała ok. 28 – 29 mln zł przychodów (prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej) i zarobiła na czysto ponad 6,5 mln zł. Było to najlepsze półrocze w historii spółki. Przychody ze „Snipera”, który kosztował 3 mln zł, przekroczyły już 11 mln zł. Druga połowa roku, według Tymińskiego, też będzie dobra. – Kilka lat temu założyliśmy sobie, że kamieniem milowym w rozwoju naszej spółki będzie roczny zysk w wysokości 10 mln zł. Mamy duże szanse dokonać tego już w tym roku – podsumowuje. W 2009 r. City Interactive miało 12,6 mln zł straty netto. W przyszłym roku spółka chce pójść za ciosem. Już rozpoczęła prace nad kontynuacją „Snipera”. Gra powinna trafić do sprzedaży przed wakacjami.
W podobnym czasie na rynek trafi również „Wiedźmin 2” przygotowywany przez CD Projekt – największego polskiego producenta gier komputerowych. „Wiedźmina”, który kosztował 28 mln zł, kupiło 1,5 mln graczy. Budżet jego następcy jest znacząco większy, podobnie jak i apetyty odnośnie do wielkości sprzedaży.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA