Sponsoringu nie wolno zmieniać w reklamę

www.sxc.hu
Zapadł pierwszy sądowy wyrok w sprawie sponsorowanych audycji w radiu i TV
Kilkusekundowe spoty informujące bezpośrednio przed audycją w radiu i TV bądź po niej, kto na program zaprasza i go finansuje lub współfinansuje, pojawiają się coraz częściej. Sponsoring ma być jednak formą promocji odrębną od reklamy.[b]O tym, czy mamy do czynienia z reklamą czy ze sponsoringiem, decyduje treść i znaczenie przekazu, a nie nazwa, umiejscowienie w bloku emisji ani czas trwania. Sponsoring nie może służyć niedopuszczalnej reklamie – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie (sygn. VI SA Wa 1758/09)[/b].Zgodnie z art. 17 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=DB30308541E7B358A2357EE29A0A148B?id=175758]ustawy o radiofonii i telewizji[/link] wskazanie sponsora może zawierać tylko jego nazwę (firmę), znak towarowy lub inne oznaczenie indywidualizujące oraz widok jednego towaru.Pokusa przemycenia reklamy bywa jednak czasami nieodparta, szczególnie dla firm farmaceutycznych. W ten właśnie sposób próbują ominąć rygor...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL