Sponsoring firmy nie może służyć reklamie jej towarów

www.sxc.hu
Pierwsza w Polsce sprawa o charakter sponsoringu w telewizji trafiła do sądu
Po rozprawie z 9 grudnia 2009 r. wojewódzki sąd administracyjny ma rozstrzygnąć, czy ośmiosekundowy spot spółki US Pharmacia: „Program sponsoruje producent leku Apap Noc. Apap Noc – teraz także w dużym opakowaniu. Zwalcza ból i ułatwia zasypianie", stanowi sponsoring czy reklamę.Spoty informujące, kto zaprasza na program i go sponsoruje, pojawiają się w radiu i TV coraz częściej. Ale mimo że w ustawie o radiu i telewizji znalazła się definicja sponsorowania, nie bardzo wiadomo, jak je odróżnić od reklamy.Zdaniem głównego inspektora farmaceutycznego [b]wiele firm próbuje właśnie przez sponsoring ominąć rygorystyczne przepisy prawa farmaceutycznego dotyczące reklamy środków leczniczych.[/b] Znamienny wydaje się przy tym fakt, że chociaż GIF wydał już kilkadziesiąt decyzji nakazujących firmom farmaceutycznym natychmiastowe zaprzestanie reklamy leków, tylko US Pharmacia zaskarżyła taką decyzję do sądu.W skardze i podczas rozprawy w WSA pełnomocnicy f...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL